Dyra knivar!
- Trådstartare apport
- Start datum
-
- Taggar
- knivnörderi
schander; sa:I fällkvivens kvivar har för mig att stålet kallas VG10 eller nåt. har ii vilket fall haft turen att få testa A1:an ett halvår och det är ingett jag skulle köpa. förutom storleken så var det ett alldeles för mjukt stål i kniven. inte undra på att dom måste tillverka den så tjock. Vill du ha en dyr kniv skulle jag leta vidare tills jag hittar någon kniv som bättre kan behålla särpan.
D.Sch
Menar du att centimetern ovan och nedan det gummiklädda skaftet är samma material som slidan? Visst det är väl också någon sorts plast. Dock tycker jag inte det känns "plastigt" på samma sätt som slidan. "Plastig" är ett uttryck för att beskriva känslan i ett material. En del plast känns mer plastig än annan plast, särskilt när det är tunnt som knivens slida.Zaijdan; sa:Plastig? Det är väl samma material som kniven (inte den gummibeklädda delen där du håller)
schander; sa:I fällkvivens kvivar har för mig att stålet kallas VG10 eller nåt. har ii vilket fall haft turen att få testa A1:an ett halvår och det är ingett jag skulle köpa. förutom storleken så var det ett alldeles för mjukt stål i kniven. inte undra på att dom måste tillverka den så tjock. Vill du ha en dyr kniv skulle jag leta vidare tills jag hittar någon kniv som bättre kan behålla särpan.
D.Sch
brook; sa:Loop
/Anders B
BAX; sa:-Patric-; sa:![]()
Duger det åt Gurk-killarna så duger det åt dig!!
Vad har den lilla skåran med spetsen för funktion?
/BAX
BAX; sa:Vad har den lilla skåran med spetsen för funktion?
/BAX
-Patric-; sa:BAX; sa:-Patric-; sa:![]()
Duger det åt Gurk-killarna så duger det åt dig!!
Vad har den lilla skåran med spetsen för funktion?
/BAX
öl-öppnare?
Öhrn; sa:Hört rykten om att när en Gurka väl dragit sin Kukrin (Har för mig att kniven heter så) måste det vara blod på den om han skall stoppa ner den igen.
Känns som om att friluftslivet inte riktigt uppfyller de kraven...![]()