dyneema i butik (sthlm)

hejsan, någon som kan tipsa om en butik i stockholmstrakten där jag kan köpa 1,5mm dyneema snörren (tält -tarp-snörren) imorgon? - gärna svart men gul funkar det med.

letar alltså inget där jag måste beställa först.

tack tack :)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tunna 1,5-2 mm

Dyneemasnören med polyesterhölje har Bauhaus på rullar 10-15m. Båtfirmor har mest grövre tampar men det går säkert stt beställa tunna på One design. Skulle tro att de har 3 mm tamp inne.

Thure

tack för tipsen

åkte till one design och de hade rätt många olika snörren i butiken och jag hittade det jag ville har. mkt trevligt personal dessutom :)

Tips är att inte köra mörka färger (grön, svart, mörkblå etc) på staglinor till ex tarp och tält. Välj istället färger som syns bra om du inte vill snubbla på linorna i tid och otid:)

köpte vita denna gången men har haft mörka förut och det har funkat bra. tycker att det beror mer på hur vana man är med sin utrustning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips