dyneema i butik (sthlm)

hejsan, någon som kan tipsa om en butik i stockholmstrakten där jag kan köpa 1,5mm dyneema snörren (tält -tarp-snörren) imorgon? - gärna svart men gul funkar det med.

letar alltså inget där jag måste beställa först.

tack tack :)

Tunna 1,5-2 mm

Dyneemasnören med polyesterhölje har Bauhaus på rullar 10-15m. Båtfirmor har mest grövre tampar men det går säkert stt beställa tunna på One design. Skulle tro att de har 3 mm tamp inne.

Thure

tack för tipsen

åkte till one design och de hade rätt många olika snörren i butiken och jag hittade det jag ville har. mkt trevligt personal dessutom :)

Tips är att inte köra mörka färger (grön, svart, mörkblå etc) på staglinor till ex tarp och tält. Välj istället färger som syns bra om du inte vill snubbla på linorna i tid och otid:)

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
köpte vita denna gången men har haft mörka förut och det har funkat bra. tycker att det beror mer på hur vana man är med sin utrustning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips