Dunläckage i Nanok sovsäck

Hej

Jag köpte en Nanok Comfort down -5 sovsäck i somras och har efter två övernattningar i den en liten fråga kring dunläckaget.

Det ser ut som jag har nackat en höna när jag vaknade upp på morgonen.
Men den läcker inte genom sömmar utan genom tyget.
Så min fråga är om detta är normalt?

Jag vet att alla dunsovsäckar släpper dun men hur mycket är normalt?

mvh

Jag brukar ha ca 5-10 dun som sticker ut på morgonen. Då är det inte bara i sömmarna utan genom tyget också.
//Peter

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det låter inte acceptabelt. Standard är väl att något dun följer med när jag drar min säck ur packpåsen och att något dun tittar ut oftast genom någon söm, vilket jag mer eller mindre lätt drar in igen. Men att det åker dun ur säcken annat än just när jag packar upp den från påsen har jag inte registrerat.

Tack för dom snabba svaren.
Bifogar 2 bilder på spektaklet så ni kan bedöma det bättre.

Bilagor

• Nanok sovsäck1.jpg
    Nanok sovsäck1.jpg
    26 KB · Visningar: 429
  • Unknown-2.jpeg
    Unknown-2.jpeg
    294.4 KB · Visningar: 440

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg