Dunläckage i Nanok sovsäck

Hej

Jag köpte en Nanok Comfort down -5 sovsäck i somras och har efter två övernattningar i den en liten fråga kring dunläckaget.

Det ser ut som jag har nackat en höna när jag vaknade upp på morgonen.
Men den läcker inte genom sömmar utan genom tyget.
Så min fråga är om detta är normalt?

Jag vet att alla dunsovsäckar släpper dun men hur mycket är normalt?

mvh

Jag brukar ha ca 5-10 dun som sticker ut på morgonen. Då är det inte bara i sömmarna utan genom tyget också.
//Peter

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Det låter inte acceptabelt. Standard är väl att något dun följer med när jag drar min säck ur packpåsen och att något dun tittar ut oftast genom någon söm, vilket jag mer eller mindre lätt drar in igen. Men att det åker dun ur säcken annat än just när jag packar upp den från påsen har jag inte registrerat.

Tack för dom snabba svaren.
Bifogar 2 bilder på spektaklet så ni kan bedöma det bättre.

Bilagor

• Nanok sovsäck1.jpg
    Nanok sovsäck1.jpg
    26 KB · Visningar: 462
  • Unknown-2.jpeg
    Unknown-2.jpeg
    294.4 KB · Visningar: 462

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.