Dubbla kartor i 60Csx

Hej
Jag har för mig detta har ordats om tidigare, men hittar inte det. Om man har friluftskartan pro och metroguide Europa sammtidigt i GPSén, måste man stänga av Metroguide för att friluftskartan skall synas ?, flyter dom inte in i varandra. Sägas skall också att jag kört in kartorna med sendmap20, kanske det som är problemet.

Du måste välja i menyn kartinställningar vilken karta som skall visas. Undantaget är baskartan som visas efter en viss zoom nivå.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vad är

funktionen "Visa alla" till för då ? går det inte att ställa in att om man zoomar under en viss nivå så blir det friluftskartan som visas ?

Nej men däremot om kartorna inte överlappar så kan visa alla funka. Samt om man använder transparanta overlays, de kan alltid visas jämte andra kartor.

I vissa fall kommer vid visa alla en vägkarta att ha prioritet. Känner inte till hierarkin i alla underordnade kartor.

Nepp, zoom funkar bara på baskartan.
Visa alla funkar om du tex. har CN för södra sverige och fri pro för norra sverige. Då kan du se båda om du zoomar ut. Det samma gäller för bluechart.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips