Dubba vandringspjuck ?

Har ett par gamla garmont vandringspjuck som nyligen blivit pensionerade och utbytta mot ett par lundhags. Funderar på att dubba mina gamla lätt läckande garmont till ett par "vinterdäck". Några tipps om hur man gör och ställen som man kan köpa dubb ?

P.D

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
dubba vandringspjuck

Jag gick till en gummimakare som dubbade ett par dojor med vanliga däckdubb. Funkar bra

Re: dubba vandringspjuck

gb; sa:
Jag gick till en gummimakare som dubbade ett par dojor med vanliga däckdubb. Funkar bra
Det är ett trick som även en del orienterare, multisportare (och "fell runners") använder. De tar sina favoritskor och lämnar in dem till någon som vanligtvis brukar dubba däck.

Finns ett annat bra alternativ oxå.
Snögaloscher.
Dom ä fulla med dubbar.
Ja använder bla sånna vid vinter/pimpelfiske.
Dom är nog inget vidare att springa i
Men funkar bra när man går.
Dom är billiga.
Kostar ca:200kr

Mvh/David

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips