Dricka vatten från sjö med algblomning?

Haha en sak innan - streck

Ölburk/hårsprayfilterkol filter - kokar man vattnet innan man häller i det så växer det inget i det om man inte stoppar i en snorkråka från en vinterkräksjuk eller så

Haha en sak innan - streck

Ölburk/hårsprayfilterkol filter - kokar man vattnet innan man häller i det så växer det inget i det om man inte stoppar i en snorkråka från en vinterkräksjuk eller så

Bara så att du vet så orsakas kräksjuka av ett virus och virus växer eller förökar sig aldrig utanför sin värds celler. Om du lägger ned tio virus i en vattenflaska så har du tio virus där tills de inaktiveras av sig själva eller förstörs genom uppvärmning eller annat.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ja , det där var bara ett snuskigt tillägg i diskussionen men det kan gå igenom ett filter om man inte häller kokande vatten genom det.

Bra tips. Jag hittade först bara detaljuppgifter om en kallkälla när jag öppnade kartfunktionen med området Södertörn.
Men efter en stund så kom jag på att klicka på i i topplisten och sedan klicka på aktuell källa i kartan.

Koordinaterna N och E tror jag är SWEREF99TM nån som vet?

Thure

Koordinaterna är SWEREF99. Här finns en konverterare till WGS84 (och RT90):

http://rl.se/rt90

---

Kanonbra resurs att hitta vatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips