OK, om den från Shelby måste kortas, så blir den ju ändå inte öppningsbar i båda ändarna. Är en sovsäck så lång som 2 meter? Jag har den inte här nu så jag kan mäta.
Men om man är händig så kan man alltså fixa det själv? Hur gör man då?
Öppningsbar i båda ändarna?
Alla dragkedjor är öppningsbara i ena änden medan den andra sitter ihop,det är ju som själva funktionen av en dragkedja..
Men en öppningsbar är ju en sån som går att ta isär även i andra änden, precis som på en jacka.
Det är den änden du ska ha kvar när du kapar, den som är längst ner på en jacka.
Den andra änden är ju bara för att stoppa dig från att dra loss löparen och det går att fixa på andra sätt.
Så om du ska ha dragkedjor på 2 sovsäckar som går att sätta ihop till en så behöver du sovsäckar med dragkedja på höger respektive vänster sida (annars hamnar ena säcken upp och ned...) och 2 st likadana dragkedjor, då kommer löparen vara "fast" på översidan på den ena och på undersidan av den andra.
Om däremot dragkedjorna har löparna "fast" på olika sidor (när dom ligger bredvid varandra) så måste man vända den ena sovsäcken ut och in för att få ihop det..
Jag var tvungen att leta reda på ett par jackor med likadan dragkedja för att få ihop det i huvet.

Hoppas förklaringen duger, kolla på ett par jackor du har liggande annars så förstår du nog.