Dom mest saknade prylarna på vandringen...

BRA! Liten dagtursryggsäck.....den kommer väl till pass på dagsfisketurerna. Gäller att hitta en liten och lätt. Barnryggsäck kanske :)
//mherma
 
mherma; sa:
BRA! Liten dagtursryggsäck.....den kommer väl till pass på dagsfisketurerna. Gäller att hitta en liten och lätt. Barnryggsäck kanske :)
//mherma

Jag använder en gammal Fjällräven-packpåse med axelremmar som är väldigt smidig. Kanske går att sy ihop något själv? Det behöver ju inte vara så mycket mer än en påse med dragsnöre upptill och ett par axelremmar. Klipp till din sittlapp så den passar mot ryggen i säcken så blir det bekvämt oxå!

/Per
 
Bra regnkläder.

Första vandringen...bra regnkläder, vattentäta skalhandskar(gt-packlite-preclip)! Inget kul när vattnet rinner nedför armen, på insidan...5grader, motvind och tok-regn hela under hela dagen!

1, Kort sagt, bra genomtänkt utrustning!

Det mest uppskattade jag har bjudit på är två comped skavsårsplåster till en man på fjället med skavsår och många mil kvar att gå! Han ville ge mig 100kr men jag tyckte att det inte var något att prata om!

2, Sällskap...att kunna dela upplevelserna med något gör dom större!

3, Hmmmmm....kommer inte på något annat jag saknar!

//A
 
fson; sa:
mherma; sa:
BRA! Liten dagtursryggsäck.....den kommer väl till pass på dagsfisketurerna. Gäller att hitta en liten och lätt. Barnryggsäck kanske :)
//mherma

Jag använder en gammal Fjällräven-packpåse med axelremmar som är väldigt smidig. Kanske går att sy ihop något själv? Det behöver ju inte vara så mycket mer än en påse med dragsnöre upptill och ett par axelremmar. Klipp till din sittlapp så den passar mot ryggen i säcken så blir det bekvämt oxå!

/Per

Topplocket till ryggsäcken brukar funka med några extra remmar!
 
Re: Bra regnkläder.

andy69; sa:
Första vandringen...bra regnkläder, vattentäta skalhandskar(gt-packlite-preclip)! Inget kul när vattnet rinner nedför armen, på insidan...5grader, motvind och tok-regn hela under hela dagen!

2, Sällskap...att kunna dela upplevelserna med något gör dom större!


Jodu, efter den inledningen blir man ju riktigt betänksam. Tillråga på allt har jag tänkt gå själv...
//mherma
 

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Bra regnkläder.

mherma; sa:
andy69; sa:
Första vandringen...bra regnkläder, vattentäta skalhandskar(gt-packlite-preclip)! Inget kul när vattnet rinner nedför armen, på insidan...5grader, motvind och tok-regn hela under hela dagen!

2, Sällskap...att kunna dela upplevelserna med något gör dom större!


Jodu, efter den inledningen blir man ju riktigt betänksam. Tillråga på allt har jag tänkt gå själv...
//mherma

*väntar bara på kommentaren...*
 
För att inte frysa om händerna, så klart!
Går man en dag i motvind, regn och bara ett par plusgrader, så blir man (åtminstone jag) väldigt blöt, kall och stel om händerna.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.