Dom mest saknade prylarna på vandringen...

Helt enkelt, vad har ni saknat mest under era vandringar?? När det är försent att göra nåt åt det.

-En deciliter vin till den nygrillade fisken...
-Gammalt hederligt heltätt galonställ...
-En gammal dagstidning...

Självklart är det högst personligt men jag skulle hemskt gärna vilja veta :)

//mot första fjällvandringen
 
Haha, det var så självklart att jag inte tog med det!!
Jämbördes med en liten burk god maltwhisky...

Man kanske kan göra sig en slant genom att släpa med sig ett par sexpack :)

//mherma
 
självklart singel malt.
Kall öl och whisky finns på min packningslista än så länge. Det lär bli en intressant tur :)
 
Det enda jag har saknat förr i tiden har varit damsällskap.

Men nu är jag väl på gång att bli gubbe eftersom jag tycker att det finns en poäng att bara gå med polare...

Whisky, öl, champagne, vin... sånt har jag aldrig behövt sakna. :)
 
Whisky i all ära, men det mest uppskattade jag någonsin bjudit på i fjällen var nog varsit knaprigt äpple till mina vänner halvvägs upp för låddepakte i solgasset! 3 för 3! :)
Det har jag saknat andra gånger! (whisky saknar jag aldrig däremot - det har jag med i adekvat mängd..)

/Per
 
Nä whiskey har jag aldrig saknat, ja kanske då jag hade räknat lite fel, fick ransonera i slutet av turen. Borde inte whickey räknas med i "3 för 3"?

utan inbördes ordning:

-Fotostativ
-Mjölk
-Kall öl
-Liten dagtursryggsäck
-Rep
-Damsällskap ;)

Finns säkert mer.

Mvh
Peter P.
 

avslutad210712

Gäst
Det enda jag kan komma på att jag verkligen saknat är när vi glömde vandrarstavarna hemma på en tur 2004.

- Vin dricker jag nästan aldrig nuförtiden oavsett om det är hemma eller på tur.

- Öl samma lika. Inte ens till grillat har det blivit en enda öl i år.

- Rökig single malt whisky skulle jag aldrig komma på tanken att glömma hemma så där är frågan totalt ointressant. Och skulle jag mot förmodan göra det så är det bara att vända om och hämta. Någon fördel skall man ha av att bo nära (nåja nära och nära) fjällvärdlen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.