Ditt senaste inköp "bilder"

Köpte ett Lanshan 1p plus i våras för att ta med på cykelturer och enklare vandringar. Chansade och tog med det upp till femundsmarka förra veckan och det stod emot hårda vindar på natten riktigt bra, även om jag var rädd att det skulle kollapsa ibland, men hade bytt ut stormlinorna mot mina längre Hilleberglinor och satte upp det med båda stavarna. Inga linor hade slackat på morgonen trots rejäla vindbyar några timmar. Innertältet är 230 långt och det är lite för "hängigt" för min smak, borde va fler fästpunkter.
lanshan.jpg
 
En bild på min senaste `investering´ ;)
Ett bensin-gas kombo av fabrikat SOTO och modell Stormbreaker Combo. Har erfarenhet av den tidigare modellen Muka stove som var ett rent bensinkök med för - nackdelar. Mycket hög kvalitet om än inget expeditionskök pga. en komplicerad pumpkonstruktion. Så det nya köket får gå på gas vår, sommar och höst.
R5 S35  2022-03-16 Mitt Soto Stormbreaker.jpg
 
Man kan ju aldrig veta om det blir en mild vinter så man kan gå höst- och vårklädd hela vintern eller om det blir en vargavinter, så jag "fyndade" en Helly Hansen dunjacka.

helly-hansen-dunjacka-1920x1296.jpg
 
Väldigt "matnyttig" bok innehåller mycket runt kring paddling alltså inga turförslag utan allt kring tekniken, säkerhet, kamraträddning, ensamräddning, väder och vågteori etc etc... Mycket tillfredsställande, rolig och lärorik läsning. Bra fotografier i hela boken för att illustrera.

IMG_2170.jpeg





IMG_2171.jpeg
IMG_2172.jpeg
 
Väldigt "matnyttig" bok innehåller mycket runt kring paddling alltså inga turförslag utan allt kring tekniken, säkerhet, kamraträddning, ensamräddning, väder och vågteori etc etc... Mycket tillfredsställande, rolig och lärorik läsning. Bra fotografier i hela boken för att illustrera.

Visa bilaga 40602




Visa bilaga 40603Visa bilaga 40604
Väldigt "matnyttig" bok innehåller mycket runt kring paddling alltså inga turförslag utan allt kring tekniken, säkerhet, kamraträddning, ensamräddning, väder och vågteori etc etc... Mycket tillfredsställande, rolig och lärorik läsning. Bra fotografier i hela boken för att illustrera.

Visa bilaga 40602




Visa bilaga 40603Visa bilaga 40604
Stort tack för det tipset!!
 
Köpte ett Lanshan 1p plus i våras för att ta med på cykelturer och enklare vandringar. Chansade och tog med det upp till femundsmarka förra veckan och det stod emot hårda vindar på natten riktigt bra, även om jag var rädd att det skulle kollapsa ibland, men hade bytt ut stormlinorna mot mina längre Hilleberglinor och satte upp det med båda stavarna. Inga linor hade slackat på morgonen trots rejäla vindbyar några timmar. Innertältet är 230 långt och det är lite för "hängigt" för min smak, borde va fler fästpunkter.
Visa bilaga 39766
Snyggt, har du använt det mer? Sitter och är sugen på just det tältet och det finns mkt recensioner men kul att höra lite mer. Tänker att jag ska använda det för just cykel och kortare vandringar.
 
Rygga Kenai från Seek outside.

Letar just nu ryggsäck av det större formatet (bära på familjens prylar) och har tittat en del på Seek Outside. Tänkte att Kenai blir overkill för enbart vandring då den också verkar anpassad för jakt och diverse andra aktiviteter. Och priset är inte att leka med.

Hur upplever du Kenai?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.