densitet på havregryn

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Trodde varm gröt var tillräckligt äckligt.... Man kanske ska börja med att blanda snabbkaffe i kallvatten också?
Själv körde jag med välling på min senaste tur, gott och bra, men pulvret alldeles för tungt och skrymmande. Gick åt 2,5 dl pulver/dag. Måste hitta på något bättre men gillar inte gröt.

Man kanske ska börja med att blanda snabbkaffe i kallvatten också?.

Det fungerar perfekt att blanda pulverkaffe i kallt vatten. Varje gång jag fann is i Sahara förra året så blandade jag mjölkpulver, kaffepulver, vatten och krossad is. Blev en perfekt dryck när man satt under ett plåttak i 50 gradig värme...

Det var ganska lätt att fixa is i Sahara...

546.jpg

Kallt kaffe från Benin

/Stellan
http://www.sandstorm.se

ännu snabbare och enklare än att lägga i blöt kvällen innan, eller att mixa, eller hälla kokhett vatten på är ju helt enkelt att bara ha kallt vatten på.

Jag gör precis samma. Oerhört skönt att slippa diska. Och så får man ju en anledning att göra kaffe.

Kall mat är underskattad. Det är ju inte värmen i varm mat som ger energi.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips