densitet på havregryn

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Trodde varm gröt var tillräckligt äckligt.... Man kanske ska börja med att blanda snabbkaffe i kallvatten också?
Själv körde jag med välling på min senaste tur, gott och bra, men pulvret alldeles för tungt och skrymmande. Gick åt 2,5 dl pulver/dag. Måste hitta på något bättre men gillar inte gröt.

Man kanske ska börja med att blanda snabbkaffe i kallvatten också?.

Det fungerar perfekt att blanda pulverkaffe i kallt vatten. Varje gång jag fann is i Sahara förra året så blandade jag mjölkpulver, kaffepulver, vatten och krossad is. Blev en perfekt dryck när man satt under ett plåttak i 50 gradig värme...

Det var ganska lätt att fixa is i Sahara...

546.jpg

Kallt kaffe från Benin

/Stellan
http://www.sandstorm.se

ännu snabbare och enklare än att lägga i blöt kvällen innan, eller att mixa, eller hälla kokhett vatten på är ju helt enkelt att bara ha kallt vatten på.

Jag gör precis samma. Oerhört skönt att slippa diska. Och så får man ju en anledning att göra kaffe.

Kall mat är underskattad. Det är ju inte värmen i varm mat som ger energi.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips