Men men, tror slutet på Maj och början på Juni är en bra tid att passa in sitt toppförsök på!
Just därför är det som allra flest folk på berget dessa veckorna runt månadsskiftet maj/juni.
Men men, tror slutet på Maj och början på Juni är en bra tid att passa in sitt toppförsök på!
En reflektion som genast faller mig an är att om det var för kallt i april, och för varmt i juli... och i maj nu var minus 43 grader.... så tror jag att jag kommer lägga min egna expedition i början av juni istället. Eller var det ovanligt kallt för årstiden... hur kommer växthuseffekten påverka Denali framöver?
ser fortsatt fram till en artikel om turen...
robert
Hej,,
Jag har gjorde detta som min sista klättring och dokumenterade allt för en reseberättelse, men,, fick privata problem som gjorde att jag inte prioriterade detta ett skit.. Ber om ursäkt för det.. Det var 2 som kom upp, och resan blev i det stora kanon bra! Alla presterade på topp och stämningen var på topp även när ett hus höll på att brinna ner nere i Talketna! "Inga namn nämnda" haha..
Men nu har jag lagt detta bakom mig och vill segla i stället. Fast Denali är och förblir ett av dom vackraste platser jag sett!
Vill någon stämma av sin bestigningsplan för åsikter med mig så är det inga problem.
God tur
Så ni var 3 stycken? Alla lyckades nå toppen? Skriv gärna en reseberättelse.