Dagturssäck

ljud.atervining@swipnet.se (Per A)

Gäst
Climber 35/Victor model 35

Jag har en Haglöfs climber 35 och är väldigt nöjd med den. Lätt att lag om(/när) väven går sönder, vilket kommer att dröja då väven är mycket kraftig. Få och stora tygstycken ger en säck med få "viktiga" sömmar => säcken håller längre!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Patrik

Gäst
Klättermusen

Klättermusen Rataosk är på runt 35 liter.
Skön att bära, så kan du bara förlika dig med rullstängningen(saknar lock) så är den bra.
Lite dyr men det kan den vara värd

/p

mrstaffan@telia.com (Mr Staffan)

Gäst
Berghaus Dart 45

Berghaus Dart 45 tycker jag är en mycket bra säck av god kvalitet och med fyra användbara fickor på utsidan/i locket så att man kan ha ordning på prylarna. När jag bär tungt eller vill ha bättre balans använder jag en Berghaus Extreme som jag har sytt fast sidfickor på. Bägge alternativen är lätta.

scoutlasse@home.se (scoutlasse)

Gäst
Klättermusen Gungner Kev 40

Jag äger en Klättermusen Gungner Kev 40 som jag är väldigt nöjd med. Gedigen byggd. Skönt bärsystem. Enkel konstruktion, Inget som går sönder. Men lite högt pris, jag personligen tycker att det är värt det! Praktiska hålband så att man kan fästa saker på utsidan.

anders.villumsen@swipnet.se ()

Gäst
Norrøna

Norrøna har flera bra säckar för dagsturer. Själv är jag mycket nöjd med min Combat Pack på 35l. Den rymmer förvånandsvärt mycket. Jag brukar storhandla med den och cykla hem. Dessutom har den medföljande packremmar och många fästpunkter på utsidan. Kostar ca 1500,-

Anders Villumsen

Peter Gottberg

Gäst
ok

gungner kev 40, toppturer, löpn.mm
suverän säck, rek. helt klart

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips