Dagstur i Östergötland

Re: Promenad mm.

Aminida; sa:
Haha, man
kanske skulle vandra på bröllopsresan... =)

Förra sommaren - regnig och kall - mötte jag och mina färdkamrater det mest förälskade paret i Sarek. Alldeles nygifta tillbringade de sin 14-dagars bröllopsresa i ett kylslaget Sarek. Jag tror inte de besvärades av vädret. Troligtvis hade de minst hälften av bröllopspresenterna med/på sig. Jag har aldrig sett så mycket nytt och fräscht Norröna och Klättermusen på en och samma gång;)

HåkanF
 
Angående lift:

Njaaa, vi liftade väl inte precis. (Jag skulle aldrig
våga lifta med okända människor, jag är för feg!) Vi
ringde på mobilen (urs så modernt) till gossens mor som
sedan hämtade oss med bil. Gossen skulle ändå åka hem ett
par dagar, så hon skulle ändå hämta honom.

Gosse och gosse föresten, han är ju faktiskt 33!

I övrigt vet jag inte egentligen om man är särskilt
hjälpt av att ha bil på sånt här. Då kan man ju inte gå
från punkt A till punkt B, om man inte fixar två vänner
som åker bil till ens egen bil, och sedan tar den ena
kompisen ens egen bil och åker med den till punkt B, och
så åker de båda två hem igen i deras egen bil...
Krångligt! =)
 
Re: Re: Re: Promenad mm.

Vad gäller liftning så är nog inte det så svårt om man ser lite snäll ut. Men lifta inte vid vägen, utan gå fram och prata med folk. Det blir så mycket svårare att säga nej då. Jag har liftat både med stor fjällryggsäck och med lite långfärdsskridskoryggsäck. Och, som sagt var, i friluftsutstyrsel ser man ju ganska ofarlig och beskedlig ut.

Grattis till Frida.

Gick själv från Åbytrakten via Sörsjön och vidare kring Kristi Himmelsfärd förra året. Fantastiskt omväxlande natur och bra utsikt ibland. Vet inte exakt var vi gick. Kartan är bortskänkt sen vi flyttade.

Väcktes en morgon av en skördare som kom närmare tältet med bra fart. 10 minuter efter att det var nedtaget låg en björk över tältplatsen.

/Jon

thureb; sa:
marmotta; sa:
Aminida; sa:
För övrigt så passade gossen på att fria däruppe på en
bergsknalle, och det blev jag förstås jätteglad över!
Bättre tillfälle kan då inte jag komma på! Haha, man
kanske skulle vandra på bröllopsresan... =)

Men det är väl ändå SJÄLVKLART?

På mina vandringsresor är jag närmast beroende
av skjuts, men jag har aldrig liftat i Sverige.
Är det något att satsa på, i allmänhet?

Grattis Frida och gossen!

Lifta har fördelen att man får kontakt med den man liftar med. Vederbörande kan ha mycket intressant att berätta om bygden etc.

Men får man inte lift så är det förstås tröstlöst.
Min erfarenhet är att det är lättare att få lift om man är friluftsklädd och har en inte alltför stor ryggsäck. Det borde passa rätt bra in på dig Peter.

Thure
 
Känner vi varandra?

Tack!

Jon Söder? Det är måhända inte den Jon Söder som håller till i Linköping och dansar jättebra halling? Det är väl inte ett helt vanligt namn väl?

//Frida
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.