Dagsbudget under en europa tur?

hur mycket kan en dagsbudget ligga runt på en cykel tur genom Europa.
Om man för det mesta köper mat i affärer som man sedan lagar själv samt att man sover i tält i det ''vilda'' de flesta nätter.

Det beror mest på vad du äter. Ta din svenska matbudget och lägg på 30% så klarar du dig nog. Ha med en buffert för några hotellövernattningar om allt blir blött på en gång.
go tur

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Hejsan!

Jag har Precis kommit hem från min Europatur på två månader.
Jag sov i tält och köpte mat på affärer. Inga restauranger.

Jag hade en budget på 10 euro per dag vilket inte var några problem om man bara ville cykla.

Det som borde tilläggas var att jag var ensam och hade ingen möjlighet att tillaga någon mat.
Om man är fler och har möjlighet att t.ex. koka potatis kan man mycket väl sänka budgeten en aning till!

Lycka till med planeringen och om du undrar något mer är det bara att fråga!

/ Basse

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips