Dags att köpa rep!

Det börjar krypa i kroppen inför utomhussäsongen och jag känner att det börjar bli dags att inhandla mig ett rep. 10,5 mm känns rätt men vad ska man köpa för märke?

Jag har hört att manteln slits ("luddar") fortare på spanska och franska rep än övriga - stämmer det?

// Mattias

rep

Det spelar ingen roll vad för märke du köper (av de erkända) du kommer att slita ut det under säsongen som kommer och då kommer de ålderssymtom som du menar inte att visa sig.Topprepsklättring sliter oerhört på repet.
Kolla in sportsnet de sålde bra billiga rep (Mammut) helt ok för all klättring.
/Bosse.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
många svar finns redan

Jag frågade ungefär samma sak i maj förra året och fick en rejäl drös med svar så om du kollar lite tidigare inlägg eller helt enkelt klickar här så får du lite mer tips. Kanske därför inte så många svarar nu...

Prova gärna en sökning i forumet så hittar du säkert mer.
/tjo
H

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips