Dagens rea-tips (allmänt)!

Tredje köpet på deras reor nu. Har blivit både Megin-braxor åt mig och sambon och en Rimfaxe anorak. Ord. priserna känns lite too much men jag är grymt nöjd med kläderna. Har också Gere-brallor men de fick jag betala fullt för.

Helt underbart ! ... då är ju priserna bara hårresande ...

Tredje köpet på deras reor nu. Har blivit både Megin-braxor åt mig och sambon och en Rimfaxe anorak. Ord. priserna känns lite too much men jag är grymt nöjd med kläderna. Har också Gere-brallor men de fick jag betala fullt för.

Hur är storlekarna på jackorna? FInns ju ingen storlekstabell? känns lite sådär att beställa en jacka på roa för 3500 och inte kunna prova den.

Jag är 178 cm och 85 kg med lite mage och en Medium Rimfaxe sitter bra på mig, får in en riktigt tjock fleecejacka och underställ under. I nödfall en extra tröja men då blir det lite trångt. Obs för att Rimfaxe inte är någon slimmad jacka utan tvärtom vid.

Drar medium i byxor också men benen är väldigt långa på mig. Ingen nackdel alls ute men inne så släpar de i golvet lite. Kolla om inte AddNature eller GetOut har tabeller. När jag kollade med KM angående byxor till sambon så ville de veta vikt och längd och visste då direkt att hon drog XS och inte S, stämde bra också.

Hur är storlekarna på jackorna? FInns ju ingen storlekstabell? känns lite sådär att beställa en jacka på roa för 3500 och inte kunna prova den.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Spot

connect och möjligheten att SMSa via satellit (blåtand från en vanlg mobil) verkar vara en av de saker jag saknat med SPOT. Väntar på praktiska erfarenheter. Kanske bör fortsatta diskussioner ske på annat forum? Navigation? Säkerhet? Fjällvandring?

Vad kostar de olika abonnemangen idag?

Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.