Dagens rea-tips (allmänt)!

Kvibergs överskott (som numera ligger ute vid Säve) har nya soldatköket för 195 spänn.

Är ett Primus och är som ett Eta Express utan flänsar och teflon.
Brännare ingår.

Rätt bra pris
 
Finns det bilder och mera uppgifter om "nya soldatköket" nånstans. Respektive länk till artikeln på Kvibergs?

Thure
 
Jag har köpt ett sådant kök, dock från en privatperson som hade köpt en jäkla massa såna från militärt överskott i syfte att sälja vidare... Då presenterades det som "Primus techno trail", ett kök som såldes för ett par år sedan... (finns fortfarande på amazon verkar det som)
 
Jag har köpt ett sådant kök, dock från en privatperson som hade köpt en jäkla massa såna från militärt överskott i syfte att sälja vidare... Då presenterades det som "Primus techno trail", ett kök som såldes för ett par år sedan... (finns fortfarande på amazon verkar det som)

Nu har jag letat fram lådan till köket, och visst heter det "Technotrail kit". Lite info som står på lådan:

Vikt: 388g (gissar att det är både brännare och kastruller och kanske påsarna)
Effekt 2800w 10000 BTU/H

100gram gas = 0,6 - 1,2 timmar = 6,5L vatten

En 220grams gastub får plats i kastrullerna tillsammans med brännaren (tejpa runt kanten i botten på gastuben så repas inte non-stickbeläggningen!!)

Denna version av brännaren har ingen inbyggd tändare.
 
Det ska vara dessa http://www.ebay.com/itm/PRIMUS-gas-...TECHNOTRAIL-kit-trek-kettle-NEW-/321593328975

195 spänn så har ni inte enmanskök så skulle jag nypa ett - bra pris.
Toppvarianten är ju gamla höga Eta Express Teflon eller så har Optimus sitt med djupare stekpanna/lock - dock HA beläggning istället för teflon.

Dessa låg dock ofta på en 600-1000 spänn...så 195kr säger allt - KÖP

Edit

Flänsarna ger en bränslebesparning på 30% minst men gör det mer svåranvänt över öppen eld istället för gas.
Därför har inte försvaret valt den varianten
 
Primus Multifuel EX, utan flaska, på xxl Jönköping 790:-
och flaskan kostar väl ca 100kr

De andra xxl jag sett dem på kostar väl minst ett par hundringar mer.
 
Primus Multifuel EX, utan flaska, på xxl Jönköping 790:-
och flaskan kostar väl ca 100kr

De andra xxl jag sett dem på kostar väl minst ett par hundringar mer.

Var inne på XXL i Gbg för några veckor sedan, och hela Primussortimentet var märkt med specialpriser och "sista chansen" lappar. Undrar om inte XXL skall sluta sälja Primus?
 
De kanske tillockmed snart kör eget sortiment med xxl märkta ODM tillverkade (Kina) kök i framtiden?
Typ som biltema.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.