Dagens rea-tips (allmänt)!

Lundhags

Hittade ett par obetydligt slitna lundhags svartlöga eller lofoten för det facila priset av 100kr på myrornas i uppsala (den i slutet av gågatan brevid musikbörsen). dock så var dom för små för mig men jag tror dom ligger nånstans runt 40 plus minus nån/några storlekar stog tyvär inget i skon. Men det är ett riktigt kap om dom passar.
 
Jippi!

Hägglunds i Luleå ska flytta och har slutrea. 30-70 % på hela sortimentet, mkt bra pryttlar kvar nyss ( de öppnade 10... ) men mkt folk också. Skynda och fynda alla som har nära :)
 

avslutad210712

Gäst
Re: Jippi!

öringen; sa:
Hägglunds i Luleå ska flytta och har slutrea. 30-70 % på hela sortimentet, mkt bra pryttlar kvar nyss ( de öppnade 10... ) men mkt folk också. Skynda och fynda alla som har nära :)

Synd bara att inget av det jag sökte fanns :-(

Nåväl hoppas att öppningen av deras nya affär kommer att medföra trevliga öppningserbjudanden
 
Re: Re: Jippi!

avslutad210712; sa:
Synd bara att inget av det jag sökte fanns :-(

Mmm på min önskelista stod:

- Primus Omnifuel, fanns inte före rean ens ;)

- KM Mithril kevlartröja, hade gått. Förmodligen till nån i personalen innan officiella rean började. Janne Hägglund frågade om han skulle leta rätt på den iaf, det kallar jag service!

- Kastrullset, hittade inte rätt kombination som jag var ute efter.

Hittade dock ett par sköna Rossignol promenadskor (nej inte trekking eller walking...promenad!) för 450 pix!
 
Inlinesrea på Stadium

Var inne en vända på den lokala Stadium butiken. Inlines från K2 och Rollerblade var nedsatta med mer är 50 %. Gissningsvis var det fjolårets färger/modeller.

Per
 
Re: Jippi!

öringen; sa:
...mkt bra pryttlar kvar nyss ( de öppnade 10... ) men mkt folk också...
Fan, det är ingen som jobbar nuförtiden, alla hänger bara på utebutikerna och snor åt sig reagrejer. När jag var ung, då var det minsann annorlunda!

Ska kanske inte jobba två timmar övertid idag, så jag i a f hinner se kön till butiken, och ev klämma på något par udda strumpor i stl 49, orange och rosa. Ska banne mig köpa dem ändå!
 
Re: Re: Jippi!

Strykarräven; sa:
Fan, det är ingen som jobbar nuförtiden, alla hänger bara på utebutikerna och snor åt sig reagrejer. När jag var ung, då var det minsann annorlunda!

Pfff, jag sprang ut 10 minuter i smyg bara, fort in, leta grejer, betala, fort ut och tillbaka. Chefen hann aldrig ens märka att jag var borta. Pröva det när du är i stan och sticker småbarn i armarna nästa gång :)
 
Statoil/frilufts butiken i Tärna hade nedsatta priser på stor del av sortimentet (mest lundhags).
Ex. Syncro jackor för 2595:-

//Micke
 

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Re: Jippi!

öringen; sa:
Strykarräven; sa:
Fan, det är ingen som jobbar nuförtiden, alla hänger bara på utebutikerna och snor åt sig reagrejer. När jag var ung, då var det minsann annorlunda!

Pfff, jag sprang ut 10 minuter i smyg bara, fort in, leta grejer, betala, fort ut och tillbaka. Chefen hann aldrig ens märka att jag var borta. Pröva det när du är i stan och sticker småbarn i armarna nästa gång :)

Eftersom vi flyttade på jobbet och böt nya lokaler helt och hållet så var det ingen som ens hade en chans att märka om jag var borta en timme eller två.

Fast å andra sidan är det väl bara min fysiska person som skulle märkas om jag försvann helt och hållet. Arbetsinsatsen kan väl inte bli mindre *L*.
 

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Re: Jippi!

öringen; sa:
avslutad210712; sa:
Synd bara att inget av det jag sökte fanns :-(

Mmm på min önskelista stod:

- Primus Omnifuel, fanns inte före rean ens ;)

- KM Mithril kevlartröja, hade gått. Förmodligen till nån i personalen innan officiella rean började. Janne Hägglund frågade om han skulle leta rätt på den iaf, det kallar jag service!

- Kastrullset, hittade inte rätt kombination som jag var ute efter.

Hittade dock ett par sköna Rossignol promenadskor (nej inte trekking eller walking...promenad!) för 450 pix!

Tänkte kolla efter dunsovsäckar innan jag beställer från Roberts. Sen sökte jag efter Z-lite liggunderlag. Ett par Garmont (eller liknande) låga skor var också högt på listan men fanns inte i min storlek, fodrade överdragsskor och ett par spinnspön hade också tänkts inhandlas.

Dock fanns det en del ryggsäckar som kliade i fingrarna. Bla en Osprey Luna 65 eller 70 liter för halva priset, Acteryx-säckar, Lundhags-säckar + många andra. Är lite av en ryggsäcksgalning så det var svårt att slita sig.

Så jag gick hem med två gasoltuber och en 6 dl bensinflaska till mitt Omnifuel *L*. Samt brännskada på ett finger eftersom någon (dumj*vel) hade testat ett gasolkök som satt monterat på en gasoltub och jag råkades känna på det *L*.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.