Dagens rea-tips (allmänt)!

NaturCraft I Uppsala

Stänger sin Butik. För dig med UNT-kort (Prenumenant på Uppsala Nya Tidning)Gäller 50% på Tält, sovsäckar G-tex kläder mm.

Fan att man har dåligt med pengar :-(

/Tommy
 
Är det någon som vet om och i så fall när friluftsbutikerna i Stockholm kommer ha mellandagsrea? Jag tänker på Playground, Addnature, Sportkompaniet samt Adventura. Jag har för mig att Playground brukar ha senare (typ februari) men hur är det med de andra?
 
Intersport-butikerna i Stockholm säljer ut hela sitt sortiment med minst 20 % rabatt!
Värt att kolla in.
Jag impulshandlade en Black Diamond Ion för 180 spänn.

Butikerna ägs av Raketsport-gruppen, som ska lämna Intersport och skapa en konkurrerande kedja vid namn "Go" (men kommer kanske att heta nåt annat tills vidare).
 

avslutad210712

Gäst
Re: Batteriladdare 36-1222 från Clas O

Brune; sa:
http://www.clasohlson.se/default.as...ampaign=N&Entry=Y&NoCache=2006-01-10+22:17:12

Ska ladda NiMH batterier på endast 15 minuter, men det vekar krävas något slag av specialbatterier för 15 minuters laddning.

Per

Neeeeeej kunde du inte ha väntat tills jag hunnit ner på vuxendagiset och köpt mig en laddare så de inte tar slut *S*.

Ja man behöver specialbatterier men tydligen verkar den kunna ladda vanliga NiMH batterier också så jag tänkte köpa en och eventuellt ge åt min dotter.
 
Re: Re: Batteriladdare 36-1222 från Clas O

avslutad210712; sa:
Brune; sa:
http://www.clasohlson.se/default.as...ampaign=N&Entry=Y&NoCache=2006-01-10+22:17:12

Ska ladda NiMH batterier på endast 15 minuter, men det vekar krävas något slag av specialbatterier för 15 minuters laddning.

Per

Neeeeeej kunde du inte ha väntat tills jag hunnit ner på vuxendagiset och köpt mig en laddare så de inte tar slut *S*.

Ja man behöver specialbatterier men tydligen verkar den kunna ladda vanliga NiMH batterier också så jag tänkte köpa en och eventuellt ge åt min dotter.

En koll i Clas O katalogen visar att Varta batteriladdaren i katalogen heter 36-1223, finns även med i länken ovan. Så det kanske rör sig om en utgången modell eller någon felleverns och då är det inte säkert att det hjälper att åka till närmsta Clas O butik, utan batteriladdaren bara finns via Internet från Insjön (en gissning från min sida)

Per
 

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Re: Batteriladdare 36-1222 från Clas O

Brune; sa:
avslutad210712; sa:
Brune; sa:
http://www.clasohlson.se/default.as...ampaign=N&Entry=Y&NoCache=2006-01-10+22:17:12

Ska ladda NiMH batterier på endast 15 minuter, men det vekar krävas något slag av specialbatterier för 15 minuters laddning.

Per

Neeeeeej kunde du inte ha väntat tills jag hunnit ner på vuxendagiset och köpt mig en laddare så de inte tar slut *S*.

Ja man behöver specialbatterier men tydligen verkar den kunna ladda vanliga NiMH batterier också så jag tänkte köpa en och eventuellt ge åt min dotter.

En koll i Clas O katalogen visar att Varta batteriladdaren i katalogen heter 36-1223, finns även med i länken ovan. Så det kanske rör sig om en utgången modell eller någon felleverns och då är det inte säkert att det hjälper att åka till närmsta Clas O butik, utan batteriladdaren bara finns via Internet från Insjön (en gissning från min sida)

Per

Helt rätt - hjälpte inte det minsta att kuta ner på stan :-(

Så skall man ha måste man beställa.
 
Re: Re: Re: Batteriladdare 36-1222 från Clas O

Brune; sa:
En koll i Clas O katalogen visar att Varta batteriladdaren i katalogen heter 36-1223, finns även med i länken ovan. Så det kanske rör sig om en utgången modell eller någon felleverns och då är det inte säkert att det hjälper att åka till närmsta Clas O butik, utan batteriladdaren bara finns via Internet från Insjön (en gissning från min sida)

Per

Det finns en annan med art nr 36-1223
som levereras som både bil och vanligt väggutags laddare. Jag har haft den i ett år och är supernöjd.
Ett enda "problem". Batterierna är nästan dubbelt så tunga som vanliga batterier. vilket gör att min gps sjunker som en sten. emedan GPSen flyter med lätta batterier.
De laddar upp sig på en ca en kvart och fungerar mkt bra.

Det är ett bra pris med tanke på att 4 batterier i sig själv kostar 249 kr dvs 50 kr mer

ber om ursäkt för trådkapningen
/Torbjörn
 

avslutad210712

Gäst
Naturkompaniet

har lägre pris just nu på

Lundhags Fjell Mid 1750:-

Lundhags Fjell High 1890:-
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.