Dagens aktivitet?

2 timmar promenad - 5 km löpning - 1 timmes cykling - 1 timmes simning - 20 min bastu - teckning, läsning, skrivning och ett antal korsord.........
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jo millimeter det stämmer! 8:an har jag mätt till 7,780m(bästa tid där är 29:57) 12:an är oxå kort men hittar inte den exakta sträckan just nu(bästa tid 45:21) Delsjöarna runt 16km är bara 15,2km(bästa tid 1:02:46)

/Janne
 
igår, skottat snö, igen.... Sedan lite höghöjdsträning och äventyr. Monterat upp belysning på utegranen. 3m hög. Fick använda stege, bambustav och pannlampa. Släckte dock lampan när bilar passerade, man vill ju inte synas hela tiden. Hade gummistövlar på mig och det kan ju inte varit rätt utrustning men det gick. Blir nog vila ikväll...

Roland
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
ikväll, en timmes lågintensiv styrketräning under fullständig mental närvaro. Instruerat i Qi Gong/Tai Chi Chuan. Får se vad det blir imorgon.

Roland
 
22 min i Änggårdsbergen. Kände lite spänningar i framsida smalben på båda sidor. Hoppas det bara är lite överansträngt efter milen i söndags, och inte stressfraktur, kroniskt kompartmentsyndrom eller nåt annat hemskt.. Ingen hemsk smärta i alla fall, bara kännbar muskelspänning, och det försvann helt så fort jag slutade springa. Ska vila några dagar för säkerhets skull. Och stretcha! (Är stretching nyttigt eller inte? Låt debatten börja..)

Det är väl sjukt, men jag har börjat tänka att småskador är ett kvitto på att man faktiskt tränar och inte bara inbillar sig.. :)
 
Onsdag: Gym 1,5tim! Har lite ont i ryggen men hoppas att lite paddling snart kan "bota" det :)
Ps om jag inte minns helt fel så är Skatås 12km runda bara 11.560m, så i Skatås är det bara "milen" som är lite lång :)

/Janne
 
Igår blev det 45min morgonlöpning med ryggsäck och hunden, medan det fortfarande fanns snö. Sen regnade det exakt HELA J-LA DAGEN, och på kvällen stod slasket decimeterdjupt runt vattenpölarna. Ljuverligt. Det enda som skiljer en vinter i Umeå från en i Stockholm (och det är väl dit vi vill, eller?) är att Umeås sk "vinter" varar sju månader, istf tre. Snacka om ett fall framåt.
 
"Joligt, joooligt!"

Äntligen, efter nästan ett och ett halvt års uppehåll innebandy igen igår kväll! Riktigt kul, jobbigt och uppiggande. På hemvägen från sporthallen gick jag och Anna och pulsade i snön, njöt av snöfallet... Det är i Östersund man ska vara nu! (Om inte ännu längre västerut, förstås... :)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.