Dagens aktivitet?

Kvällens aktivitet. Flyttat ved, utifrån till in medelst skottkärra. 35min. Inte startat bilen en gång. Blir nog vila imorgon.

Roland
 
Arbetat 10-11 timmar,,som vanligt knappt suttit ner på hela dagen. Snart kvällspromenad med jycken. Måste sedan sjunka ner i soffan o vila,,, Behövs o ska bli sköönt. :)
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
igårkväll, ett riktigt uthållighetspass. 6 timmars vaktande på högstadiedisco. Sex timmar på benen men med rätt utrustning. Proppar i öronen. Skall nog vila idag...

Roland
 
Fredag: gym ca 1timme
Lördag: Hurra min vad "bråkade" inte idag(antar jag hade nån liten muskelbristning som nu förhoppningsvis läkt) kunde "luffsa" ca 5km!

/Janne
 
Gårdagens aktivitet: julfest med jobbet och sen amaretto plus annat hos en gammal vän. Nedbruten.

Imorgon cirka 9 km på milbanan i Skatås.

Klättrade i torsdags, kul, länge sen!
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Dagens aktiviteter (obs pluralformen), som uppvärming skottat snö från gårdsplanen till området utanför gårdsplanen. Som grovträning, två timmars julhandel... blir nog vila imorgon.

Roland
 
Löpning vid Lida

7,64km löpning i Lida´s 7,6km slinga... första 2,45km med Malin i 6:06 tempo och sen resten själv i lite högre tempo... siktade på sub 5 totalt, men landade på 5:12, eftersom jag sackade efter lite i uppförsbackarna... runt 39 minuter tog det.

Har ju haft lite benhinnekänningar tidigare i höst... och har länge tänkt på att köpa ett par kompressionsstrumpor som jag tror skall hjälpa lite... härom dagen så kom Malin plötsligt hem med ett par :) så i går var det premiär... svåra att ta på och ruskigt tighta, men sköna, satt som en smäck! Fast det ser ganska fånigt ut, tur att det är kallt och att man har långbrallor på sig.

Och mycket riktigt så kändes det bättre i vad och benhinna.

Thomas
 
Senast ändrad:
Söndag: Paddling ca 1,5tim, härligt komma ut men tråkigt väder!
Måndag: Gym ca 1tim+ lite MTB efter!
Ps millimeter min bästa Skatåsmil gjorde jag på 40:30 :) Du vet väl att den är lite lång 10150m!

/Janne
 
Söndag: Paddling ca 1,5tim, härligt komma ut men tråkigt väder!
Måndag: Gym ca 1tim+ lite MTB efter!
Ps millimeter min bästa Skatåsmil gjorde jag på 40:30 :) Du vet väl att den är lite lång 10150m!

/Janne

Oj, jag trodde faktiskt att den var aningen kort! Trevlig överraskning. :)

När jag gjort 5an på 20 så är ju nästa mål milen på 40, men att döma av ditt rekord så är det betydligt knivigare!

Jag är anmäld till Göteborgsvarvet nästa år, så allt ingår i någon slags plan för det.
 
Jo femman är lite kort å milen lite lång! Ska du under 40 på milen vilket är riktigt tufft så måste du göra 5:an på ca 18min! Jag kämpade i många år men kom aldrig under 40min!
Ps kollade i mina papper å min bästa tid var 40:20 :)

/Janne
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.