Dagens aktivitet?

Okej fimbulvintern är här men aktiviteten dör väl inte ut helt bara för det? Jag sprang 12 km i förrgår och klättrar som en ekorre 3-4 dagar i veckan.

Men (går)dagens aktivitet var egentligen bara den formella inledningen till en annan aktivitet. Under våren/sommaren tänkte jag träna för att springa alla Skatåsbanorna i ett sträck (18 km, 8 km, 5 km, 2,5 km) där jag räknar att milen ingår i 18 km-banan. Det blir 33 km och det längsta jag sprungit men det vore kul att göra hela Skatås på en gång. Kanske ska jag inkludera lilla Delsjön på åttan också så att det blir 37 km.
 
Hm... låter som en plan... kanske man skall ha som mål att springa hela Lida/Brantbrinksområdet ... Där är längsta rundan är 18... fast å andra sidan, Lidingös 3 mil var jäkligt jobbigt :-/
 
Hm... låter som en plan... kanske man skall ha som mål att springa hela Lida/Brantbrinksområdet ... Där är längsta rundan är 18... fast å andra sidan, Lidingös 3 mil var jäkligt jobbigt :-/

Ja 33 km vore ju lite att bita i, men efter göteborgsvarvet var jag såpass pigg att jag nog kunde ha tagit mig runt en bit till. Får träna lite mer och springa lite långsammare så borde det gå vägen. Nu har jag sprungit längre sträckor regelbundet under ett drygt år också, så det borde finnas marginal för kroppen att klara det. Och jag är eventuellt sugen på 30 km på Lidingö, och då måste jag ju ändå träna för såna sträckor.

Cykling är roligt för man kan komma långt och t ex runda hela Göteborg under en dag. Tänkte att det kan bli nåt liknande med löpning :)
 
Årets första topptur

Skidade till Stockholmslän idag ett par mil i det egen uppdragna skidspåret, passade då också på att bestiga en uppländsk kulle, det visade sig vara (såvitt jag kunde tolka det) utslagsplatsen på sjunde hålet på Bodarnas golfbana.

Utsikten fin och utförsåkningen stillsam. Föret bristande skare så jag svängde ej.
 
Blev en skidtur med start vid Brantbrink... skulle egentligen till Lida men fick vända då det skett en trafikolycka som blockerade vägen, såg allvarligt ut, och tog nog lång tid innan det blev framkomligt... så vi vände och utgick från Brantbrink istället.

Mildare väder idag så det krävdes ordentlig omvallning av skidorna... fästet blev väl sådär, men det räckte. 18,14km på 1,05... avslutade med våfflor hemma hos Jonas :)
 
Dagens aktivitet är att bestämma att februari blir en vit månad :)

Nu låter det kanske som att jag dricker kopiösa mängder, men grejen är bara att ibland festar man på fredag eller lördag, och då ryker i princip den lediga dagen efter som träningsdag. Det vore roligt att kunna utnyttja helgerna mer effektivt, speciellt nu när det börjar bli ljusare. Så drickandet går snarare ner från ganska lite till väldigt lite. ;)

Har inte sprungit så mycket det senaste, så jag har fått inspiration. Längtar väldigt efter nästa löprunda.

Kanske ska köpa broddar? Nån som har och kan recensera?
 
Icebug? Köpte mina BugGrip på rea för några år sedan och dom fungerar kanonbra varje vinter... även på knölig blankis... och blankpolerade vägar.

Kanske :) Men nu är vintern snart slut (ja även historiskt kalla och snöiga vintrar tar ju slut en dag) så jag tror jag ska testa med lösa broddar, så vet jag till nästa vinter om det är lika bra att köpa icebug direkt. Lösa broddar har jag hört flera som rekommenderat, fast jag skulle aldrig ha trott på det själv.
 
Kanske :) Men nu är vintern snart slut (ja även historiskt kalla och snöiga vintrar tar ju slut en dag) så jag tror jag ska testa med lösa broddar, så vet jag till nästa vinter om det är lika bra att köpa icebug direkt. Lösa broddar har jag hört flera som rekommenderat, fast jag skulle aldrig ha trott på det själv.

Isbroddar är säkert bra det också... möjligtvis så skulle jag vara lite fundersam till löpkänslan. Jag drog i egna skruvar en gång i ett par gamla Asics.

Dom funkade helt ok ett tag, iaf på snöiga och isiga underlag, däremot så tappade jag lite dubbar efter ett tag när det blev mer och mer snöfria asfaltssträckor.

Skruven är vanliga skruvar med kapade spetsar.

Så här såg resultatet ut:
 

Bilagor

  • dubbskor.jpg
    dubbskor.jpg
    41.6 KB · Visningar: 227

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.