Däckval för långturer

Re: Re: Re: Ang. Schwalbe Marathon!

haland; sa:
theDude; sa:
Ps. Var förbi ECI i ett annat ärende och fick veta att de tagit hem Marathon HS 308 1,5"!!!
Det hade ju varit så många förfrågningar...;)
Go tur!

Ringde ECI och frågade om Marathon 26x1,5" eller 1,75". Tyvärr de var slut, inköpt för en annan kunds räkning? de hade inte heller för avsikt att ta in några fler. De hänvisar till Michelin och Continental istället.
Det verkar inte helt lätt att få tag på det däcket, jag kikar vidare på nätet och hör med Cyklig i Solna.


Tack igen för alla svar!
/Arne

Cykel- och skidstället i Uppsala har god sortering av däck. 018-138740
 
Jag skulle köpt mina däck (Schwalbe) då jag var i Tyskland i vintras men fann dem på LO-cykelsport på Orust. På Bästkusten :) Telefon 0304-44 712
Nu rullar jag på Schwalbes Landcruiser som jag hoppas dom inte tagit ur produktionen? Jag lär få testa dem i Norrland och Lofoten i höst...

Jürgen
 
Klaus; sa:
Jag skulle köpt mina däck (Schwalbe) då jag var i Tyskland i vintras men fann dem på LO-cykelsport på Orust. På Bästkusten :) Telefon 0304-44 712
Nu rullar jag på Schwalbes Landcruiser som jag hoppas dom inte tagit ur produktionen? Jag lär få testa dem i Norrland och Lofoten i höst...

Jürgen

Schwalbe Landcruiser har jag kört på sen förra sommaren på långtur och pendling till jobb. Det är bra och billiga däck med ordentligt med mönster så att de faktiskt även fungerar bra utanför asfalten. Bra allrounddäck. Tål dock inte lika stort däcktryck som ex. Marathon. Jag har till och med kört med dom förra året på Cross Countryloppet 08XC. De har mycket bättre rull på asfalt och grusvägar än vanliga MTB däck eftersom de har en ås på mitten. Dock så är dom ju inte lika bra som MTB däck om det är lerigt och blött.

/Arne
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.