då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade!

[Mattias wrote]Det känns i stället som ett försök att misskreditera mig när de säger att de vidhåller att Jackan inte har tvättas enligt tvättråd.

Med all rätt, det var inte så att du försökte informera oss, du vill verkligen se till se ITAB förlorar på din affär. Du skulle ju just berätta för alla kompisar och hela frilufsvärlden. Rigth back at you.

Inte för att ta någona sida så tror jag ändå att vi internet geeks måste inse att "With great power comes great responsibility"
 
Bra att ITAB klargör sin ståndpunkt... där det låter som om dom har rätt... fast i mitt tycke så är det lite för sent... Kundbemötandet var ju uselt och kontstruktiv feedback sker ju först efter att man sett reaktionerna i denna tråd. Hur hade dom agerat om TS inte vänt sig till Utsidans forum?

Att klanka ner på TS tycker jag är fel, tror inte att han agerat som han gjorde om han inte fått det dåliga bemötandet... sen vem som har rätt eller fel gällande orsaken till jackans haveri, det kan kvitta.

Tippar också på termostatfel i tvättmaskinen...
 
Senast ändrad:

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Responsibilty

vi internet geeks måste inse att "With great power comes great responsibility"

Håller med MrBridge, ett inlägg direkt riktat mot ett företag (ett ganska litet företag dessutom) kan ha stort genomslag, många i tråden svarade direkt att de inte kommer att handla mer från ITAB och de kommer kanske sprida det vidare vilket kan ha stora effekter.

Om det nu är så att början till hela affären är att en tvättmaskin har fel på termostaten så har den maskinen kostat ITAB en hel del!
 
Bl a min egna erfarenhet av ITAB gör ju att jag inte håller med.
Jag tvättade mitt ITAB-plagg enligt tvättråden (och skulle det varit fel på min tvättmaskin så skulle jag rimligen upptäckt det vid tvätt av andra plagg, under typ fem år ytterligare som jag använde samma tvättmaskin innan den så småningom byttes ut av andra skäl).

När jag på ett sakligt och städat sätt hörde av mig till dem för att få reda på hur jag skulle skicka plagget vid reklamation, nekades jag den möjligheten eftersom jag inte kunde plocka fram postkvittot från postförskottet. Att köpet ändå var lätt att styrka med andra handlingar saknade betydelse. Jag gjorde vad jag kunde och begärde besked av någon ytterligare person på företaget, så det inte skulle bero på att den första jag frågade bara var "fel" person, men de vidhöll sin uppfattning, och sen var det inte så mycket mer jag kunde göra - om jag nu inte ville göra rättssak av det hela...
Jag slutade att handla där och berättar om detta så fort jag får tillfälle för att andra ska slippa hamna i samma situation. Jag inser inte att detta skulle vara annat än rättvist, så länge jag bara säger vad som hänt. Enskilda konsumenter är förstås den svagare parten i sådan här lägen och ansvaret på leverantören är därefter.
 
Självklart är det som du skriver, Jag var vara lite ironisk över att strålkastaren har vänts bort från ITAB och dess agernade till en stackars tvättmaskin som inte har en möjlighet att försvara sig. Annars håller jag med dig fullt ut.
 
Håller med MrBridge, ett inlägg direkt riktat mot ett företag (ett ganska litet företag dessutom) kan ha stort genomslag, många i tråden svarade direkt att de inte kommer att handla mer från ITAB och de kommer kanske sprida det vidare vilket kan ha stora effekter.

Om det nu är så att början till hela affären är att en tvättmaskin har fel på termostaten så har den maskinen kostat ITAB en hel del!

Yepp, det kan ha kostat ITAB en hel del att inte bemöta sina kunder på ett respektabelt sätt, att vilja sno jackan, och sen göra en pudel när det kommer upp på Utsidan. ITAB förtjänar kritiken.... och effekten av den.

Sen kan ITAB ha rätt i sakfrågan, att jackan tvättats fel/maskinen trasig/osv... men uppsåtet hos TS var sannolikt inte att tvätta fel. Nu ville han ha feedback, och fick ett dåligt bemötande istället.

Det är ju lite ord mot ord, men mezzner bekräftar ju att det hänt mer än en gång.

Fö, så är det bevisat att en generös reklamationspolicy, utan rätt/fel/policy/prestigetjafs genererar mer fsg... dom flesta kunder är ju trots allt ärliga. T o m i sthlm ;-)
 
vi internet geeks måste inse att "With great power comes great responsibility"

"Goes both ways", för att fortsätta prata cowboyspråk. Det här forumet har ju genererat en hel del försäljning åt Itab. Självklart måste vi diskutera dåliga upplevelser av deras kundmottagande på samma sätt som vi diskuterar goda uppevelser av vissa produkter. Där har du vårt ansvar.

Sen är det givetvis upp till var och en som läser diskussionerna att välja hur man vill agera. Världen är inte svart eller vit, så man måste inte välja mellan att för evigt bojkotta någon eller att köpa allt från dem.
 
Sen är det givetvis upp till var och en som läser diskussionerna att välja hur man vill agera. Världen är inte svart eller vit, så man måste inte välja mellan att för evigt bojkotta någon eller att köpa allt från dem.

Jo, gör nu som jag säger och inled en evinnerlig vendetta! ( :) )

Det som gör att man blir lite extra förbannad på en leverantör som inte sköter sig är förstås om man redan har rekommenderat och lovordat honom i någon mån, för att sedan bli besviken på hur nånting löser sig, eller snarare inte löser sig.
Jag har för övrig betydligt lättare att ha överseende med enstaka undermåliga produkter än undermåligt bemötande eller garantiansvar.
 
(och skulle det varit fel på min tvättmaskin så skulle jag rimligen upptäckt det vid tvätt av andra plagg, under typ fem år ytterligare som jag använde samma tvättmaskin innan den så småningom byttes ut av andra skäl).

Det behöver ju inte nödvändigtvis vara så att felet uppträder vid varje tvätt och dessutom klarar bomull att tvättas i bra mycket högre temperatur än vad tvättråden brukar ange. Så maskinen kan ju haft fel då och då ett tag med resultatet väldigt rena jeans. Men så helt plötsligt råkar det bli kombinationen fel värma och skalplagg och vips så blir det fel.
 
Sånt där gör att jag drar öronen åt mig. Jag hade otur med en Lundhags T24 (liten ryggsäck) när den modellen var helt ny. Jag hade lite otur med delaminering trots väldigt lite användning i ett års tid och saknade kvitto. Jag fick svar av självaste Inga-Lill Lundhag att det bara var att skicka in och en ny kom direkt med Posten

Att vara helt omöjliga vid reklamationer som i t.ex. det här fallet, citat nedan, upplever jag som en stor nackdel. Idag finns det ju många andra sätt att bevisa att man faktiskt köpt något från någon. I ditt fall borde ju tom ITAB själva ha kunnat göra en sökning på ditt namn i sina system, beroende på hur länge sedan plagget köpts.

...
När jag på ett sakligt och städat sätt hörde av mig till dem för att få reda på hur jag skulle skicka plagget vid reklamation, nekades jag den möjligheten eftersom jag inte kunde plocka fram postkvittot från postförskottet. Att köpet ändå var lätt att styrka med andra handlingar saknade betydelse. Jag gjorde vad jag kunde och begärde besked av någon ytterligare person på företaget, så det inte skulle bero på att den första jag frågade bara var "fel" person, men de vidhöll sin uppfattning, och sen var det inte så mycket mer jag kunde göra - om jag nu inte ville göra rättssak av det hela..
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips