då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade!

Jag anser i och för sig, till viss del, att det är bättre att dom hör av sig än att dom inte gör det i huvudtaget men det skall inte behövas en internetdiskussion för att dom skall reagera på ett sådant solklart fall.

//Peter

Instämmer... men ITAB har ju läst tråden iaf, reggade sig idag, och läste ju nyss i tråden, väntade med spänning på svar... men nu har dom loggat ur :-/

//T

http://www.utsidan.se/member/view.htm?ID=70070
 
Jag tycker det tyder på viss seriositet att regga sig på ett ganska nördigt forum för att reda ute ett reklamationsärende. Den dagen jag ska köpa nya kläder så kommer itab vara aktuellt för mig. Men inte när det gäller skalkläder. Egentligen har jag sjukt mycket förslag till itab, men jag tror inte jag skulle få igen tiden tyvärr. De skulle kunna förbättra så mycket grejer med väldigt liten insats.
 

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
ITABs svar på totalhavererad jacka

Vi har sålt drygt 800 Lazer jackor. Några reklamationer har vi fått som havererade blixtlås,
kardborrelås och tejpning som delvis lossnat men inte någon jacka som tappat all färg och alla tejpningar. Samtliga kunder som reklamerat har fått jackan reparerad, utbytt eller pengarna tillbaka. I detta fall blev vi fundersamma. Vi har nu provtvättat en använd Lazer jacka i högre temperatur än rekommenderat. Först i 60grader utan synbara förändringar. Därefter i 90grader och jackan har nu tappat färgen och alla tejpningar har lossnat. Vi vidhåller att jackan inte har tvättats enligt tvättrådet.
Vårt företags existens bygger på nöjda kunder med ibland måste vi ifrågasätta vissa reklamationer. Om Mattias inte är nöjd med vårt agerande så föreslår vi ARN för en opartisk bedömning. Vi kan även anlita ett oberoende testinstitut på vår bekostnad.
Vi skickade tillbaka jackan med Posten den 16 december; kollinr 8614 257 689 2SE.

Vänliga hälsningar
Gunnar / ITAB
 
Bra svar

Itab visar att de tar (nördiga) fora som detta på allvar. Mycket bra. Sen kan man alltid debatera fram och tillbaka vad som är rätt och fel. Att de rekomenderar ARN är ett stort +

BZ
 
Men det hjälper ju inte när den på kundtjänst upplevdes som hotfull.
Där får dom nog jobba hårt för o förbättra sig.
 
Men det hjälper ju inte när den på kundtjänst upplevdes som hotfull.
Där får dom nog jobba hårt för o förbättra sig.

De kanske upplevde sig utsatta för utpressning för att anta en ifrågasatt reklamation som de hade tveksamheter kring.

När jag (i ett mycket upprört tillstånd) upplyste mannen på kundtjänst att jag kommer att varna för deras produkter och obefintliga kundvård så sa han att det skulle jag passa mig för och började dilla om förtal.

Ovanstående citat kan ju faktiskt tolkas som ett hot att förstöra företagets rykte genom att starta en kampanj mot företaget på ett, visserligen "nördigt forum" men som trots detta läses av rätt många presumtiva kunder. Jag tycker att syftet har uppnåtts.
 
"Jag är nörd, för jag hänger på ett nördigt forum"

Är det bara jag som tycker att det är lite tveksamt att någon som står bakom en egen hemsida som skall sälja kläder, klankar ner på en annan nätbutik?

Dock tycker jag att gott affärsskap är att aldrig ifrågasätta kunden. Det kostar så lite men ger så mycket. För oavsett om kunden försöker lura till sig en ny jacka eller om den gick sönder vid tvätt, så kommer budskapet om butiken bli gott om reklamationen går utan ifrågasättande.

Jag kommer fortsätta handla på ITAB utan tvekan.
 
Det låter ganska märkligt att all tejpning lossnat och även färgen gått ur i bara 40 grader. Det är ju i princip bara ljummet vatten. Finns det någon risk att det skett ett misstag med tvätten?
 
De kanske upplevde sig utsatta för utpressning för att anta en ifrågasatt reklamation som de hade tveksamheter kring.



Ovanstående citat kan ju faktiskt tolkas som ett hot att förstöra företagets rykte genom att starta en kampanj mot företaget på ett, visserligen "nördigt forum" men som trots detta läses av rätt många presumtiva kunder. Jag tycker att syftet har uppnåtts.

Det är ju helt sant att vi forumbesökare kan ha svårt att bedöma vem som har rätt.
Men detta är inte första gången jag hört att det är hopplöst o reklamera saker till ITAB.
Jag slutade handla där i våras ändå, tidigare har jag gillat deras grejer, särskilt för hundträning där man inte vill ha dyra kläder rivna och bitna i. Men över lag tycker jag kvaliteten har sjunkit och nu hittar man liknande produkter i fler butiker till rimliga priser och en kvalitetsnivå i stil med vad ITAB hade för några år sedan.
 
Är det bara jag som tycker att det är lite tveksamt att någon som står bakom en egen hemsida som skall sälja kläder, klankar ner på en annan nätbutik?

Nu förstår jag inte alls? Jag säljer INTE kläder och kommer inte att göra det framöver heller. Jag är medveten att min hemsida är ej uppdaterad och att jag hade en tanke med någon slags butik för kajakprylar. Detta är inte aktuellt längre och jag jobbar på en ny sida. Att bedriva någon konkurrerande verksamhet är jag verkligen inte intresserad av. Jag har ingen som helst anledning att misskreditera ITAB för min egen vinning. Jag sysslar med äventysaktiviteter och teamutveckling, inget annat.

Jag blev rejält förbannad när jag blev avspisad av deras kundtjänst utan någon helst dialog om vad som kunde varit orsaken. Om jag hade vetat att jag medvetet gjort fel så hade jag aldrig försökt att "fiffla" mig till en ny jacka än mindre riskera mitt anseende på detta forum.

Jag vidhåller fortfarande på heder och samvete att vi har tvättat enligt instruktioner dvs på 40 grader. Det som återstår är om du har varit fel på själva tvättmaskinen vilket jag också diskuterade som en tänkbar orsak med Chefen på ITAB vid vårat samtal. Jag kommer om det är möjligt att undersöka detta.

Jag har fortfarande en hel prylar från ITAB som jag använder och som är av bra kvalitet. Jag är fullt medveten att man får vad man betalar för men innan detta så har allt varit till belåtenhet.

Det här har handlat om hanterandet från deras kundtjänst där jag upplevde det som ett mycket dåligt bemötande från deras sida utan någon som helst chans till dialog där vi kunde komma fram till orsaken till haveriet med jacken.

Jag upplevde däremot telefonsamtalet med ITAB:s Chef som konstruktivt så därför blev jag lite besviken över att han inte höll sitt löfte om att återkomma tlll mig ang. resultaten med testtvätten och istället får läsa om det här. Det känns i stället som ett försök att misskreditera mig när de säger att de vidhåller att Jackan inte har tvättas enligt tvättråd.
 
Jag tror nog också på fel på tvättmaskinen. Jag menar, inte ens termostaten på vanliga ugnar brukar fungera särskilt bra, på tvättmaskiner finns det nog betydligt mer som kan fallera.
 
Nu förstår jag inte alls? Jag säljer INTE kläder och kommer inte att göra det framöver heller. Jag är medveten att min hemsida är ej uppdaterad och att jag hade en tanke med någon slags butik för kajakprylar. Detta är inte aktuellt längre och jag jobbar på en ny sida. Att bedriva någon konkurrerande verksamhet är jag verkligen inte intresserad av. Jag har ingen som helst anledning att misskreditera ITAB för min egen vinning. Jag sysslar med äventysaktiviteter och teamutveckling, inget annat..

Tack, bra att få detta klarlagt! Hoppas jag ej gjorde dig för upprörd med min undran.
Som jag sedan försökte förtydliga. De borde absolut ha trott på dig!
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips