då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Att de inte begriper att ödmjuk reklamationshantering är grunden till att folk överhuvudtaget vågar beställa av firmor som har varierande kvalitet på sina grejer.

Itab skulle antagligen vara där de är idag om inte informationen om ett par riktigt prisvärda produkter hade spridits bland utemänniskor på exempelvis Utsidan. På samma sätt sprids såklart det här, av samma människor. Men snabbare, och till fler.

Att behålla jackan är väl som sagt stöld...

Jag lipade ju en del över mina 2 havererade Klättermusen Grim, med extremt tråkigt bemötande på reklamationerna.
http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=3097&reviewID=5905#5905

Kortversion/slutsats på reklamation av jacka 2:
om jag inte hade fått igenom reklamationen på jacka 1, så hade jacka 2 varit godkänd som reklamation pga kvaliteten som brast. Men nu tyckte de att jag "utnyttjade systemet".
Gissa om man är ännu mer sur över jacka 2 som pajar?
Ska aldrig mer köpa något från KM. Aldrig!

Kom ihåg att det stod något om att denna jacka var behandlad med någon slags nanoteknik för att vara smutsavvisande.

Jag tycker det ser ut som att det främst är sömtejpningen som har släppt. Nanoteknik-behandlingen sitter ju förhoppningsvis på utsidan av yttertyget och inte på insidan av fodret, så det borde inte påverka.

Lossnande tejp är ju inte ett ovanligt problem ens på de dyraste jackorna, men inte i den omfattningen, inte så snabbt, och alltid täckt av garanti.

Är det inte i sådana här lägen man startar FB-gruppen "Vi som slutar handla på ITAB" :)
Iofs så känns ju Sura lite "Deliverance" så man kanske inte ska bli förvånad :)

Ursh va trist. Jag har oxå både handlat där och rekommenderat till vänner. Tycker finishen (sömmar och passform) har vart undermålig i vissa fall men med tanke på vad man betalar så har jag tyckt att det vart bra alternativ för typ fiskekläder lr andra områden där slitaget är högt. Men ja.. det är ju nästan oförlåtligt att bete sig på det där sättet i ett kundmöte. Helt obegripligt. Hur tänkte dom?

Beklagar strulet och hoppas det löser sig för dig.

Jag tycker det ser ut som att det främst är sömtejpningen som har släppt. Nanoteknik-behandlingen sitter ju förhoppningsvis på utsidan av yttertyget och inte på insidan av fodret, så det borde inte påverka.

Lossnande tejp är ju inte ett ovanligt problem ens på de dyraste jackorna, men inte i den omfattningen, inte så snabbt, och alltid täckt av garanti.

När det gäller nanotekniken så var det att den var gul när jag stoppade in den i maskinen och gråbeige när jag plocka ut den som jag tänkte på. Inte att tejpningarna har lossat.

Men som sagt det är bara en spekulation.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips