D-ringar...??

Jag har börjat sy egna uteprylar och skulle behöva tips om vart jag får tag på d-ringar (metall). Tack på förhand //Anders

Skomakare

pajante; sa:
Jag har börjat sy egna uteprylar och skulle behöva tips om vart jag får tag på d-ringar (metall). Tack på förhand //Anders

Skomakare brukar ha mycket såna prylar. Har du nån skomakar-grossist (heter det så?) i närheten så har dom det definitivt.

/Thomas J

Re: Skomakare

TJA; sa:
pajante; sa:

Skomakare brukar ha mycket såna prylar. Har du nån skomakar-grossist (heter det så?) i närheten så har dom det definitivt.

/Thomas J
Ja jag kollade med "min" skomakare men han hade inte sådana som jag vill ha, men jag har fått en del bra tips om vart jag kan få tag på ringar...så jag ska kolla dom...tack iallafall

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
pajante; sa:

Tänkte tipsa om att det finns en modell av D-ringar som är lite böjd för att man lättare skall kunna få fast karbiner mm mm i D-ringen då den sticker ut lite till motsats för de vanliga D-ringarna som ligger helt flata.

kolla dykbutiker, de lite mer tekniska brukar ha
D-ringar.

oceanic tech har
http://www.oceanictech.se/

under hardware hittar du lite ringar

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.