D-ringar...??

Jag har börjat sy egna uteprylar och skulle behöva tips om vart jag får tag på d-ringar (metall). Tack på förhand //Anders
 
Skomakare

pajante; sa:
Jag har börjat sy egna uteprylar och skulle behöva tips om vart jag får tag på d-ringar (metall). Tack på förhand //Anders

Skomakare brukar ha mycket såna prylar. Har du nån skomakar-grossist (heter det så?) i närheten så har dom det definitivt.

/Thomas J
 
Re: Skomakare

TJA; sa:
pajante; sa:
Jag har börjat sy egna uteprylar och skulle behöva tips om vart jag får tag på d-ringar (metall). Tack på förhand //Anders

Skomakare brukar ha mycket såna prylar. Har du nån skomakar-grossist (heter det så?) i närheten så har dom det definitivt.

/Thomas J
Ja jag kollade med "min" skomakare men han hade inte sådana som jag vill ha, men jag har fått en del bra tips om vart jag kan få tag på ringar...så jag ska kolla dom...tack iallafall
 
pajante; sa:
Jag har börjat sy egna uteprylar och skulle behöva tips om vart jag får tag på d-ringar (metall). Tack på förhand //Anders

Tänkte tipsa om att det finns en modell av D-ringar som är lite böjd för att man lättare skall kunna få fast karbiner mm mm i D-ringen då den sticker ut lite till motsats för de vanliga D-ringarna som ligger helt flata.

kolla dykbutiker, de lite mer tekniska brukar ha
D-ringar.

oceanic tech har
http://www.oceanictech.se/

under hardware hittar du lite ringar
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kanii Breda d-ringar eller bältesspännen Gör det själv 6
Staffan Andersson D-ringar Gör det själv 3
pebu Nylonband och D-ringar Gör det själv 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.