cykling på kungsleden

Jag planerar ev. att göra en cykeltur längs kungsleden. Detta skulle då inte ske förrän sommaren/hösten 2002. Tyvärr så har jag ingen som vill följa med på denna utflykt, kanske finns det någon som läser det här som tycker att låter intressant. I så fall hör av er. Eller om det finns någon med erfarenhet från liknande tur, så är jag tacksam för info.

hälsningar Fredrik, frean088@student.liu.se

Kungsleden

Jag har cyklat Kungsleden från Abisko till Kvikkjokk.
Efter mina turer blev det en hemsida om att cykla på Kungsleden och den ligger här på Utsidan.

http://www2.utsidan.se/kungsleden/

Där står allt som vi lärde oss under mina turer. Läs där och så får du gärna skicka frågor ifall det är något mer du undrar.

/Hkan

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kiruna-Narvik

Tja,
Om ni ändå skall norröver kan jag inte låta bli att rekommendera turen Kiruna-Narvik!
Längs den gamla Rallarvägen kan man göra många fina avstickare. En höjdare är dock Rombacksfjorden och den norska sidan!!!

Jag hänger med!

Jag skulle gärna cykla Kungsleden. Ska börja med att gå en del av den i sommar, tänkte cykla där nästa höst.

Instämmer

Instämmer helt, ska ni cykla däruppe och vill slippa att bära cykeln mycket, som det tyvärr kan bli efter kungsleden så gör en avstickare efter rallarvägen istället, se bara till att bromsarna funkar innan ni ger er ner mot Norska sidan :)(egen erfarenhet), ta sen fjordbåten till Narvik och Cykla tillbaka till riksgränsen eller vidare neråt. Helt underbart!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips