Cykla Sörmlandsleden?

Hej,
Ny i forumet :)
Ska cykla med en vän som ska delta i ultratri, dvs springa, cykla, simma från Kungsbacka till Stockholm. En av etapperna är Muskan till Paradiset, terränglöpning, och jag har fått inspel om att det kan vara svårcyklat där, min uppgift är att följecykla honom mellan Rangsta brygga och Stockholm C

Någon som vet?
Tack på förhand

//Malin

Går nog fortare att springa

Bitvis är det riktigt stökigt att cyklat så du blir troligtvis frånsprungen.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Bitvis är det riktigt stökigt att cyklat så du blir troligtvis frånsprungen.

Tack för info

Är det den specifika sträckan som är stökig eller hela? Vad menar du med bitvis? Om jag skulle provcykla sträckan hur hittar jag?
Totala cykelsupportsträckan är från Rangsta brygga till Rolandshovsparken och vad jag förstått så är det just denna specifika sträcka som kan vara stökig..

Tack på förhand

Bitvis

Nu har jag inte cyklat hela sträckan från Rangsta men när jag cyklade sträckan mellan Hemfosa och Norrudden blev det en hel del släpande av cykel. Jag behöver i för sig jobba lite på min teknik i skogen men även men vän Danne fick kliva av cykeln vilket han sällan gör. Vissa bitar på slutet upp förbi Tornberget är också svår forcerade.

Nu har jag inte cyklat hela sträckan från Rangsta men när jag cyklade sträckan mellan Hemfosa och Norrudden blev det en hel del släpande av cykel. Jag behöver i för sig jobba lite på min teknik i skogen men även men vän Danne fick kliva av cykeln vilket han sällan gör. Vissa bitar på slutet upp förbi Tornberget är också svår forcerade.

ok...
kanske behöver åka dit och reka lite då...
Är det svårt att hitta?

Malin

Hitta

Dom delar som jag har cyklat har varit skapligt uppmärkta men det kan vara bra att ha med en karta som hjälp så att man inte missar när man skall svänga in i skogen från vägen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips