Cykla runt Mälaren

Hej. Trevligt forum förresten.

Jag tänker cykla runt mälaren och det får ta dryga 4 dagar (jag vill se lite också :) ). Jag hittar ingen information på nätet förutom cykelloppet Mälaren runt, så jag skulle vilja ha lite goda råd samt tipps på lämpliga tältplatser. Min färdväg blir Sthlm - Södertälje osv.
Tack på förhand.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack
Den där hade helt gått mig förbi.

Försök inte köra Mälardalsleden utan karta. Skyltningen är helt kass. (I alla fall var den det när jag försökte följa den för några år sedan.)
Årets upplaga av Mälaren Runt har den bästa sträckningen på många år, men den är ju inte inriktad på att passera sevärdheter.

sverigeleden

Skaffa böckerna turist och cykelguide sverigeleden!!-finns att låna på dom flesta bibliotek. Annars som jag gjorde beställde hem dom via informationen på bibblan hemma i Avesta, där står allt du behöver veta om camping efter vägen samt sevärdheter mm mm dom består av tre delar av sverige och kan köpas på cykelturist.com hemsidan.

Lycka till!!

Tack för kommentarerna.
Nu är cirkeln sluten :). Men det var sista gången som jag följde den &!#% Mälardalsleden. Den är förvisso väldigt vacker på sina ställen, men varför byggs det bara slingriga smala uppförsbackar? Det finns alldeles får få schaktmaskiner i detta land. Hade jag haft en tandem och samtidigt vore nykär så hade det varit en fröjd, men singel på en löparhoj med pakning. NEJ.

Här är förra årets Mälaren Runt. Skillnaden i år är att man inte kör ut på E20 mot Kungsör, utan kör på grusvägen strax norr om E20.

Nja, redan -08 skulle man cykla grusväg enl vägbeskrivningen. GPS-spåret har jag lagt upp och jag och de jag cyklade med ville inte cykla grusväg, MR är ju ett randonneur-lopp.

det var sista gången som jag följde den &!#% Mälardalsleden. Den är förvisso väldigt vacker på sina ställen, men varför byggs det bara slingriga smala uppförsbackar?
Var ngnstans hittade du dessa uppförsbackar?
Jag har letat efter kul backar att cykla i närområdet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips