Cykla över USA

Hallå!

Såg en jätte bra karta över cykel leder i USA för ett tag sen på det här forumet. Dock så har jag glömt vad tråden hette. Kartan hade i alla fall massor av olika förslag på cykel leder. Någon som vet vilken karta jag menar?

// Tobbe

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
rekommenderar det starkt! var tänkt att jag skulle cykla western exppress och kombinera med tåg i öst men det blev mer tåg i väst och cykling från Chicago till New York där jag nu är och njuter till fullo av denna fantastiska avsltuningen på resan :) Tror inte att en sån här resa i USA kan gå fel!!
Mer vänligt folk kan jag ha svårt att tänka mig.
Passa dig dock för Missiuri och Kansas som ska vara hutlöst långtråkigt! hade tagit mig upp norrut istället om jag vore du!
Lycka till!

Håller med om att en nordligare rutt är klart intressantare. Oregon - Idaho (Highway 12) - Montana - Wyoming - South Dakota - Minnesota och Wisconsin är som en bal på slottet. Speciellt South Dakota med Black hills (cykelleden Michelson Trail), Badlands och prärien är ett måste.
Kansas och Missouri är betydligt bättre än sitt rykte. Norra delen av Kansas är storslaget och påminner lite om South Dakota.
I Missouri löper den fantastiska cykelleden Kathy Trail parallelt med Missourifloden. En flack liten grusväg med kilometermarkeringar som är mkt populär bland cyklister och gångare. (Se upp för ormar!)
Fördelen med att åka genom Kansas och Missouri är att du får med Colorado och Utah "på köpet". Två andra måsten på den amerikanska kartan.
Gå gärna in på: www.warmshowers.org
Warmshowers är en organisation typ couchsurfing som vänder sig enbart till långfärdscyklister.

Kör hårt!
/Anders Forselius
www.metrobloggen.se/samborombon

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips