Cykla med tält i mars - tips?

Hej!
Vi är två ganska oerfarna cyklare som gärna vill ta oss ut någonstans i Europa i slutet av mars 2013. Vi längtar efter natursköna sträckor, helst utan alltför mycket bebyggelse. Vi kommer att sova i tält så långt det är möjligt. Helst skulle vi vilja flyga ner, hyra cyklar, cykla i en cirkel så att vi kan lämna tillbaka cyklarna och ta flyget hem från samma stad som vi kom ifrån. Finns det någon som har något tips för en sådan här resa? Vi kommer att vara ute 1-2 veckor.

Det är svalt så års, medelhaver brukar slå om i april. Till Costa del Sol eller syd Italien brukar det finnas flygstolar. Kanarieholmarna är varmare.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej!
Vi är två ganska oerfarna cyklare som gärna vill ta oss ut någonstans i Europa i slutet av mars 2013. Vi längtar efter natursköna sträckor, helst utan alltför mycket bebyggelse. Vi kommer att sova i tält så långt det är möjligt. Helst skulle vi vilja flyga ner, hyra cyklar, cykla i en cirkel så att vi kan lämna tillbaka cyklarna och ta flyget hem från samma stad som vi kom ifrån. Finns det någon som har något tips för en sådan här resa? Vi kommer att vara ute 1-2 veckor.

Jag har cykat en del på Gran Canrria. Ön är som klippt och skuren för en till två veckors cykeltur. Det är bara kustremsan mot atlanten som är så våldsamt exploaterad.Billigt att åka dit, genuina byar,fantastiska platser. Dom vanliga turisterna åker inte en kilometer från stranden.
Karlaugust

Jag har cykat en del på Gran Canrria. Ön är som klippt och skuren för en till två veckors cykeltur. Det är bara kustremsan mot atlanten som är så våldsamt exploaterad.Billigt att åka dit, genuina byar,fantastiska platser. Dom vanliga turisterna åker inte en kilometer från stranden.
Karlaugust

Tack för alla svar, jag hade helt glömt att jag skrivit här och resan kom av sig tyvärr... så därför har jag inte heller svarat.

Karlaugust, det låter ju som en jättefin plats att cykla på! Kan man sova i tält där också då? Jag är sugen på att vandra ensam i år, men jag ska definitivt spara tipset!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips