Cykelväskor

ipg289h; sa:
Det vore kul att se o prova. Räknar man på överviktspriser för flyget är 2 kg stora pengar.

Per

Inför flyget (som på resan till Mallaga) betalar man cykeln rakt av, utan att väga den. Ingen har sagt hur den ska se ut. Så hela vagnen inkl hjul (nermonterad) passar in och monteras i cykelramen. Det som blir kvar och går som bagage är bagen monterad på aluplattan (plattan väger ca 0,7 kilo). Väl framme tar det runt 20 minuter att montera ihop de tre delarna: hjulgaffel/stång, gaffeln som ska monteras på hojen och till sist bagen med aluplattan.
Sedan är det bara att rulla ut ur den svala vänthallen och ut i värmen.

Jürg

...

Jag gjorde just mitt 61 inlägg på utsidan! Det ska jag fira med en glass i vårsolen!!!

Hälsningar från en glad Jürg

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips