Cykelresa i vår

Jag är så sugen på att åka söderut o cykla (lvg) en långhelg i vår.

Har letat runt lite efter färdiga resor men inte hittat så mycket. Kan även tänka mig att åka själv (sällskap av nån vore dock trevligt).

Jag har dåligt m semesterdagar så det ska gärna vara typ på påsk eller nåt enkelt så att man bara behöver vara ledig på fredagen.

Behöver hyra cykel men har i övrigt inga krav (det måste vara en bra cykel), och det behöver vara enkelt att ta sig dit från Göteborg. Hellre billigt än lyxigt.

Nån som har nåt förslag på plats? Cykeluthyrare? Färdiga resor? Nån som vill ha sällskap?

(jo, jag vet, jag dubbelpostar lite)
 
Har läst någonstans att Malorca har satsat på hojresenärerna.Vi har varit dit x antal gånger men jag har aldrig cyklat där. Den berömda trippen Sa Calobra finns ju där, den har jag kört med bil, 10 km och en jävla stigning. Jag har varit sugen en längre tid på en tripp dit, ja.
 
Cyklar du racer? Det finns en stor marknad med färdiga cykelresor tex Cykeltours och Springtime med flera. Det är dock inte så billigt och i de flesta fallen är det veckoresor med flyg och hotell.

Ett litet tips kan vara att ta en weekend när våren kommit och cykla kring Hallandsåsen och bo på STF vandrarhemmet där.
 
I närområdet..

Simlångsdalen med startpunkt någonstans mellan Halmstad och Simlångsdalen. Asfalterade banvallar och massor av naturreservat och annat intressant.
Ett annat alternativ är ju Bornholm, kan dock vara dimmigt och kyligt beroende på läget i havet.
Kustvägen utmed hallandskusten kan vara fin om vädret är rätt, lite trafik bör det ju i alla fall vara om du åker nu på våren.
/Peter
 
Happymtb

Skulle jag tro att du hittar en del på(man de kanske du kollat redan)

Annars så finns det cykel uthyrning samt guidade turer på dom flesta ställen i tex spain,mallis samt canarias de e bara leta på i cybervärlden.

Svårt att rekomendera nåt spec då budgeten påverkar.

Go tur.
 
Jag tyckte att jag efter mycket letande kommit fram till att det inte fanns nåt som passade mig. Men här kommer lite svar iaf. Jag har kollat Springtime, cycletours o ett till företag (vars namn nu inte finns i huvudet).

Jo, det är racer jag menar, även om jag skrev lvg (= landsväg).

Jag har skrivit samma inlägg på happy, fast strax efter mitt första inlägg här, tack för tipset.

Jag har inte sett en enda vettig cykeluthyrare för racer cyklar i Sverige, men ni kanske har nåt tips.

Jag har ingen budget så det får vara hur dyrt som helst, :). Men jag räds inte billiga enkla resor (typ camping eller vandrarhem).
 
Men jag har ju ingen riktigt racercykel, o jag vill prova o cykla på en. Hemma kan jag cykla på nån utav mina egna cyklar, det är kul det också.

Ahh, du tänker så. Men är det inte lite ovärt att åka på långhelg och cykla landsväg med en cykel du aldrig har testat och förmodligen kommer ha svårt att ställa in?
 
Ahh, du tänker så. Men är det inte lite ovärt att åka på långhelg och cykla landsväg med en cykel du aldrig har testat och förmodligen kommer ha svårt att ställa in?

Äsch, nån gång måste man ju testa. Jag hoppas (o antar) att jag skulle kunna få hjälp m såna grejer där. Men, som det ser ut nu får jag ge mig hemikring istället, det är också kul o nu börjar det ju faktiskt bli varmt här.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.