Cykeln drar snett...

Tjo, min cykel (Crescent världsmästarcykel, nej inte den underbart vackra orange utan den fula rosa) vill dra åt höger om man släpper styret med händerna. Vad har jag gjort för fel? Är ramen sned? Sitter hjulen snett?
Tack!
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Ramen

torde vara sned. Eller möjligen hjulmontaget. Kan gå att rikta.

Låt någan annan cykla rakt från dig respektive mot dig så kan du se om det är snett någonstans. man kan mäta också men det är inte helt enkelt. Du kan t ex ta ett snöre mellan styrlager och bakaxelmutter respektive styrlager och framaxelmutter på bägge sidor. Avståndet skall var detsamma bak höger och vänster, respektive fram höger och vänster.

Grundtipset är att det är tillbuckat på bak eller framgaffelrör.

Thure
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.