cykelkläder till tjejer??

Hejsan!

Jag håller på en del med spinning, och ska även cykla tjejvättern snart, och jag undrar om det finns bra cykelkläder för tjejer någonstans? Det finns en utländsk sida på internet som heter teamestrogen.com , men de är ganska dyra + att man får räkna med fraktkostnaden.

Finns det något liknande i Sverige? Internet eller någon affär?

Tack på förhand!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack!

Tack för det, cykloteket verkar vara en bra internetaffär, jag har beställt katalogen. Vi får se ifall jag kommer till Sthlm i sommar, så jag kan gå in på den riktiga affären.

Om någon annan har något annat tips, fram med det!!!

Evalds MTB-garage bygger just nu om sin hemsida men man kan beställa deras katalog. Katalogen är fyllig och de har blanda annat 8848 Altitude som gör bra cykelkläder och även har tjejmodeller (Cykloteket har väl också dessa.. men tror Evalds är billigare)
http://www.evaldsmtb.se

Annars är jag väl inte så hemma på tjejmodeller..
..utan uttalar mig mer allmänt..

BRIKO har en del snygga grejer och Castellis lyxigare cykelbyxor är (dyra men) sköna!

För cykelprylar generellt har http://www.cyclecomponents.com ofta konkurrenskraftiga priser. På kläder främst GORE.

Cykelcitys katalog är mkt påkostad.. (rekommenderas) vilket kanske märks även på deras priser ibland.

Cyklotekets katalog har jag inte sett, men affären är rätt "stor".

CRAFT har lanserat en hel del trevliga cykel- & löpkläder senaste året (?) utöver underställen. Tyvärr finns ingen återförsäljarlista på deras hemsida. I påskas såg jag att iaf Rehnbergs i Huskvarna håller deras cykelkläder... ..men då jag såg att du är från Jämtland är det väl lite off.. Har du kollat på Cykellogen i Östersund? Tycker mig ha sett deras namn till och från senaste åren trots att jag är sörlänning så de kan väl inte vara helt små....

Lycka till!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips