Cykelkärra för kajak

Hej!

är det någon som som vet var man får tag på en Cykelkärra till sin kajak.. eller någon ritning om man vill bygga en egen..

hitta en begad, men jag tyckte en var för sliten till det priset..

/R

Biltemas?

kajakvagn borde fungera tillfredställande.

Det du skall tänka på är fästet på cykeln. Enkelt en planka på pakethållaren som hindrar kajaken att komma ikapp cykeln i nedförsbackar.

Har själv ett par liknande vagnar från en tysk tillverkare.

Kommer inte just nu på namnet men de såldes av Globetrotter.

Du kan hitta äldre trådar här om du söker.

Thure

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Bilagor

• ea80002-.jpg
    ea80002-.jpg
    38.4 KB · Visningar: 4,506
nja

jag skulle inte lägga 500:- för en sådan.. max 400:- ink frakt.. är det inte ens med främredelen till hojen så är det lika iskallt som att sälja frysar på nordpolen..

jag skulle inte lägga 500:- för en sådan.. max 400:- ink frakt.. är det inte ens med främredelen till hojen så är det lika iskallt som att sälja frysar på nordpolen..

Ja,ja ! :)
Du gör som du vill. Men tror aldrig att du kan hitta någonting som är lika funktionellt och bra för under 1000 lappen. Jag har sett hur smart lösningen är och jämnfört denna med andra alternativ..

Det sitter inte i priset..

jag tyckte den såg väldigt sliten ut på bilderna och så.. där av tycker jag den var för dyr..

Det sitter inte i priset..

jag tyckte den såg väldigt sliten ut på bilderna och så.. där av tycker jag den var för dyr..

Aha! Han tillverkar nya vagnar för varje beställning *ler* Bilderna visar hans egna vagn som har rullat + 500 mil.
Du får ju en helt ny vagn om du beställer. (den är ihopfällbar för transporter osv. och ser gedigen ut.)
Jag kör med bil och skulle aldrig köpa en kajakvagn själv, men blev ruskigt impad av kajakvagnen som min polare fick:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips