Cykeldäck på is...

Någon som har tips på vad man kan/bör använda för cykeldäck på sin MTB på multisporttävlingar med risk för is?

Vad heter dom, vad kostar dom och var köper jag dem bäst (i Sthlm)?

Jag trillade fler ggr än vad som var roligt på SWAR!

/Albert

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Nokia

Nokia är totalt dominerande vad gäller dubb-däck för cykel. Dom finns i ett antal olika modeller vad gäller däcksmönster och antal dubb. Vilka man väljer är en avvägning mellan fäste och rullmotstånd. Jag kör på ett par relativt grovmönstrade däck med 288 dubb styck. Inte dom mest lättrullade kanske men för en inbiten vintercyklist är dom toppen. Tyvärr kostar dubbdäck rätt mycket. Räkna med 300:-/styck och uppåt beroende på antal dubb.
Dom finns att köpa i dom flesta "riktiga" cykelaffärer.
/Thomas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips