cx4 eller T2?

socket@linux.nu (johannez)

Gäst
Samvetskvalen är olidliga...ska jag ge mej på att köpa ett par Crispi Cx4 eller ett par Scarpa T2. Jag kan inte bestämma mej, båda sitter rätt skönt, T2:an e lite lättare dock, men inte så väldigt mycket. Hjälp mej!
//JOhannEZ

Mysticman

Gäst
Hyr och testa! +tips

Om båda sitter skönt återstår bara att hyra.

Jag har ett par scarpa T2 med extra spänne runt fotleden (a la T1 m fl.) När jag spännde på ett par T1 hos en uthyrare kände jag ingen större skilnad, båda två sitter åt ungefär lika mycket och innerskon är ungefär lika hög. I backen var det dock en helt annan sak, T1's högre och styvare yttersko är mycket stadigare, bra eller dåligt är en smaksak. Skillnaden är störst om man ska hoppa, T2 är inte skön med rejäl bakvikt. (Dock klämmer T1 annorlunda i tån om man sätter knät mot skidan, inget för mina Klumiga tår)

Vad jag menar är att du ska hyra och testa. Prova också CX2, den har nog rörligt skaft för att gå på tur, men är riktigt stadig.

PS. Crispipjäxor gillar inte Riva II och III, se längre ner i inläggen

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips