Custom made väska för kök - tips?

Jag såg ett klipp med en snubbe som packar upp ett kaffekit ur en väska, väskan innefattade allt från en böngrinder till mugg & trangiakök med tillhörande gas. Jag kör mest dagsturer och därmed är ultralätt inte livsviktigt, utöver att jag shoppat hem lite nya leksaker så jag kan vara mer generös med vikten på annat..

Hur som, till min faktiska fråga - vet ni var jag kan vända mig för att beställa en "custom made" läderväska? Jag ser framför mig hur det ska vara en klassisk "viköver"-stängning med fack inuti för dripper, trangiadel, allt. Har googlat mig svettig..
 
Lite så jag tänker, har försökt googla som nämnt men jag gissar att det inte alltid är prio på SEO ute i verksamheterna :)
Iofs har jag inte testat sökordet sadelmakare specifikt, får kolla. Ifall ni har några rekommendationer tar jag tacksamt emot dessa.
 
Hur långt har du kommit i din hobby? Du kan räkna med att en välkonstruerad sån skräddarsydd läderväska kostar kanske 5000 kr.

Jag skulle sy en prototyp själv av tyg och använda den några månader innan jag beställer hos sadelmakare. Eller så använder du en axelväska / Messenger bag med en insats med fickor/fack för de olika pryttlarna. Finns kanske snygga fiskeväskor i canvasväv med fack som skulle passa direkt. Även såna har häftiga prislappar https://www.careofcarl.com/sv/artik...MIsdPXxe-B7gIVASF7Ch3GWwv3EAQYAyABEgJA9fD_BwE

Thure
 
Tack för tipset Thure! Ska spana på den typen av väskor också.
Tänker att denna väska kommer följa med mig i många år och därmed är prislappen inte ett problem - varför också tipset om sadelmakare inte avskräcker mig då hantverk är värda att betala för. Därav kommer jag också välja komponenter som är mer tidlösa ifall dessa behöver bytas ut över tid.

Har planerat att göra en prototyp i papper, för att se dimensionerna etc. Tittat på hur avancerat det skulle vara att göra detta i mjuk-/fejk-läder på egen hand och kanske går den vägen till en början.

Tack för input!
 
Vad var det för material i väskan du såg.
Många som går korta / långa turer i skogen använder väldigt ofta produkter från militär överskott.
Därför att det är oömma och tåliga grejor.
 
Gå in på Trangias hemsida, och beställ en Roll Top Väska med axelrem i kraftigt canvastyg i svart eller olive,
plats för Trangia 25 stormkök och bränsleflaska väger 232 gram pris 349:- svårare än så behöver det inte vara.
 
Har en kompis som vill köpa årets julklapp ett Trangia stormkök, och undrar om hon skall välja duossal eller teflon stekpanna, kastrullerna är hon säker på att hon vill ha Duossal men det är stekjärnet hon är osäker på, någon som har bra erfarenhet
 
Har en kompis som vill köpa årets julklapp ett Trangia stormkök, och undrar om hon skall välja duossal eller teflon stekpanna, kastrullerna är hon säker på att hon vill ha Duossal men det är stekjärnet hon är osäker på, någon som har bra erfarenhet
Finns en hel tråd om detta ämne, kika där
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.