Custom made väska för kök - tips?

Stekpannan är inte bra i trangiasystemet. Värmen blir ojämn stekpannan hamnar lite för långt upp från brännaren. Jag brukar försöka steka i en kastrull i stället. Då funkar det ofta bättre.

Jag har nog en duosalstekpanna nånstans i gömmorna men jag har inget minne av att ha använt den. Den kanske är mer funktionell än övriga varianter.

Thure
 
Senast ändrad:
Nash tackle har väska för köksattiraljer samt två olika 'brew kit' väskor. Dock ej läder. Finns förmodligen fler sådana väskvarianter bland karpfiskeprytteltillverkarna då karpfiskare har en närmast pervers inställning till det materiella.
 
jag hittade en ryggsäck på en loppis som passade t25 inklusive gas och brännare. Den hade tunn väv och dåliga bärremmar men eftersom just det köket är avsett för korta turer/bilåkande så kunde jag fortfarande bära den som ryggsäck en kort bit. Nu har någon stulit väskan och gasbrännaren men jag tänker nog inte skaffa en ny väska då det blev ganska så knöligt om jag ville ha med mig mer än bara köket. Som packpåse var ryggsäcken, för mig, värdelös.
 
Stekpannan är inte bra i trangiasystemet. Värmen blir ojämn stekpannan hamnar lite för långt upp från brännaren. Jag brukar försöka steka i en kastrull i stället. Då funkar det ofta bättre.

Jag har nog en duosalstekpanna nånstans i gömmorna men jag har inget minne av att ha använt den. Den kanske är mer funktionell än övriga varianter.

Thure

Jag har använt duossalstekpannorna. De utgör ingen förbättring vad gäller stekbarhet. Det krävs betydligt tjockare botten för att sprida värmen i trangiaköket.

Vinsten med duossalstekpannan är att den är mera oöm än tex teflonbelagd panna.

/John
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.