Cuben/silnylon söm?

Sea-to-summit påsarna är silikonbehandlade på ena sidan och pu på andra, därför går de att tejpa. Är du säker på att din schnozzle bag verkligen är gjord o silnylon? Tittade snabbt på Expeds hemsida, deras vanliga listar bara pu belagd väv medan UL varianten ser ut att ha samma typ av meterial som sea-to-summit, dvs silikon på ena sidan och PU på andra, i så fall bara att tejpa på!
 
Sea-to-summit påsarna är silikonbehandlade på ena sidan och pu på andra, därför går de att tejpa. Är du säker på att din schnozzle bag verkligen är gjord o silnylon? Tittade snabbt på Expeds hemsida, deras vanliga listar bara pu belagd väv medan UL varianten ser ut att ha samma typ av meterial som sea-to-summit, dvs silikon på ena sidan och PU på andra, i så fall bara att tejpa på!

Jag får kolla upp det, tack för tipset.
 
Själva påsen blir i tejpad Cuben, men jag får kolla om det går att bara tejpa istället för att sy mellan Cuben och Schnozzlebagmaterialet, Silnylon går inte att tejpa, men tydligen är insidan av Schnozzlebagen PU-belagd, så eventuellt går det ändå.
Annars får jag experimentera och improvisera, det brukar gå bra till slut. :)

Det är förresten denna tejpen till Cuben. http://www.extremtextil.de/catalog/Adhesive-transfer-tape-10mm-Cuben-Tape-3M-9485PC::872.html
 
Jag tror inte att det borde vara några problem med att använda "seam sealer" på cuben, när man läser recensioner från cubens barndom inom friluftsvärlden så nämns ofta "seam sealing" (jag tror mest att man sydde sömmarna istället för att tejpa i början).

Det låter mycket troligt att Expeds schnozzle samt Sea to summits packpåsar är PU-belagda på ena sidan, de känns inte alls lika sladdriga och är enligt min erfarenhet inte det minsta strechiga som den silnylontältväv jag har använt/sett/känt på.

Spännande projekt! :)
 
Jag går för tejp på Cubensidan av sömmen och seamsealer på andra.
Ska beställa lite material från Zpack, men har också en specialbeställning därifrån, så jag har nog inte materialet förrän i slutet av mars eller början av april.
Jag lägger ut rapport med bilder då. :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.