Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nån info från gbgklubben än?
Jag förmodar datumen är 29/4-1/5?
Har själv redan vart å klämt på utby/fjällbograniten i helgen som var och fick sån sjuk mersmak så att nästa tripp måste torrklättras/dagdrömmas/omtalas och längtas till åtminstone 2/3 av varje dag.
Inget vidare drag i den här tråden nej. climb-in är ju årets bästa!
Informationen från gbgkk är lite knapphändig än, men det står med i deras vårprogram med just de datumen!
hoppas det blir lika många tält som vanligt
Vad är helgens projekt?
mitt blir klart att inskola den nya generationen i att sova i tält, får se hur det går och ursäktar redan i förväg för störd nattsömn. (tälta inte nära vårat blåa TNF-tält om ni är kinkiga)
hoppas det blir lika många tält som vanligt
Vad är helgens projekt?
mitt blir klart att inskola den nya generationen i att sova i tält, får se hur det går och ursäktar redan i förväg för störd nattsömn. (tälta inte nära vårat blåa TNF-tält om ni är kinkiga)
Är nog OK, Höglandsklättrarna har ett par storsnarkare med. Om vi gör tvärtom, å lägger tälten PRECIS bredvid varann, så tar nog ljudvågorna ut varann, å de andra får sova lungt.
Projekt..
Klättermässigt blir det att göra de leder jag gick andreman på förra året, då jag var helt nybakad tradklättrare (Fast Gunnars Skräck föll redan den 6:e mars i år), bl.a Babianen Direkt, Rosa på Bete å lite annat. Defintivt Snett åt Höger, som jag gick fel på som tusan, å ramlade av.
Lugnare med att våga ta fall nu, så några hårdare leder får väl testas. Är t.ex löjligt sugen på att ramla av Tuborg...
Ska även hjälpa till att inviga ett gäng mossklättrare från mörka småland i himmelriket som är västkustgraniten, så sen kommer man inte höra annat än "ska vi inte åka till jattebaaarj snart igen??"
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...