Climb In 2011

Nån info från gbgklubben än?
Jag förmodar datumen är 29/4-1/5?

Har själv redan vart å klämt på utby/fjällbograniten i helgen som var och fick sån sjuk mersmak så att nästa tripp måste torrklättras/dagdrömmas/omtalas och längtas till åtminstone 2/3 av varje dag.
 
Inget vidare drag i den här tråden nej. climb-in är ju årets bästa!

Informationen från gbgkk är lite knapphändig än, men det står med i deras vårprogram med just de datumen!

hoppas det blir lika många tält som vanligt
Vad är helgens projekt?

mitt blir klart att inskola den nya generationen i att sova i tält, får se hur det går och ursäktar redan i förväg för störd nattsömn. (tälta inte nära vårat blåa TNF-tält om ni är kinkiga)
 
Inget vidare drag i den här tråden nej. climb-in är ju årets bästa!
Jepp, har för mig utsidanintresset för climb in var lika brinnande förra året. Kanske för mkt tokholmsklättrare här..;)


hoppas det blir lika många tält som vanligt
Vad är helgens projekt?
mitt blir klart att inskola den nya generationen i att sova i tält, får se hur det går och ursäktar redan i förväg för störd nattsömn. (tälta inte nära vårat blåa TNF-tält om ni är kinkiga)

Är nog OK, Höglandsklättrarna har ett par storsnarkare med. Om vi gör tvärtom, å lägger tälten PRECIS bredvid varann, så tar nog ljudvågorna ut varann, å de andra får sova lungt.

Projekt..
Klättermässigt blir det att göra de leder jag gick andreman på förra året, då jag var helt nybakad tradklättrare (Fast Gunnars Skräck föll redan den 6:e mars i år), bl.a Babianen Direkt, Rosa på Bete å lite annat. Defintivt Snett åt Höger, som jag gick fel på som tusan, å ramlade av.

Lugnare med att våga ta fall nu, så några hårdare leder får väl testas. Är t.ex löjligt sugen på att ramla av Tuborg...:D

Ska även hjälpa till att inviga ett gäng mossklättrare från mörka småland i himmelriket som är västkustgraniten, så sen kommer man inte höra annat än "ska vi inte åka till jattebaaarj snart igen??" :D
 
Pratade härom dagen med en av Climb-in arrangörerna, före detta höglandsklättrare i diaspora, Gustaf L.

Det blir som vanligt bra väder, tältning och bajamajor. Nyheter - annan festlokal än järnringen som ju varit festlokalen de senaste åren.

Blir nog bra.
 
Kan tillägga (för nollåttornas räkning) att vi i stockholms kk samordnar lite biltransporter till och från götet för de som är intresserade.
 
Lite pepp såhär en dag före..
Imorrnkväll går en bil från Småland, för en av de finaste helgerna på den här sidan september.

C ya'll
 

Bilagor

  • 1..jpg
    1..jpg
    122.9 KB · Visningar: 309

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.