Climb In 2011

Nån info från gbgklubben än?
Jag förmodar datumen är 29/4-1/5?

Har själv redan vart å klämt på utby/fjällbograniten i helgen som var och fick sån sjuk mersmak så att nästa tripp måste torrklättras/dagdrömmas/omtalas och längtas till åtminstone 2/3 av varje dag.

Inget vidare drag i den här tråden nej. climb-in är ju årets bästa!

Informationen från gbgkk är lite knapphändig än, men det står med i deras vårprogram med just de datumen!

hoppas det blir lika många tält som vanligt
Vad är helgens projekt?

mitt blir klart att inskola den nya generationen i att sova i tält, får se hur det går och ursäktar redan i förväg för störd nattsömn. (tälta inte nära vårat blåa TNF-tält om ni är kinkiga)

Inget vidare drag i den här tråden nej. climb-in är ju årets bästa!
Jepp, har för mig utsidanintresset för climb in var lika brinnande förra året. Kanske för mkt tokholmsklättrare här..;)

hoppas det blir lika många tält som vanligt
Vad är helgens projekt?
mitt blir klart att inskola den nya generationen i att sova i tält, får se hur det går och ursäktar redan i förväg för störd nattsömn. (tälta inte nära vårat blåa TNF-tält om ni är kinkiga)

Är nog OK, Höglandsklättrarna har ett par storsnarkare med. Om vi gör tvärtom, å lägger tälten PRECIS bredvid varann, så tar nog ljudvågorna ut varann, å de andra får sova lungt.

Projekt..
Klättermässigt blir det att göra de leder jag gick andreman på förra året, då jag var helt nybakad tradklättrare (Fast Gunnars Skräck föll redan den 6:e mars i år), bl.a Babianen Direkt, Rosa på Bete å lite annat. Defintivt Snett åt Höger, som jag gick fel på som tusan, å ramlade av.

Lugnare med att våga ta fall nu, så några hårdare leder får väl testas. Är t.ex löjligt sugen på att ramla av Tuborg...:D

Ska även hjälpa till att inviga ett gäng mossklättrare från mörka småland i himmelriket som är västkustgraniten, så sen kommer man inte höra annat än "ska vi inte åka till jattebaaarj snart igen??" :D

Pratade härom dagen med en av Climb-in arrangörerna, före detta höglandsklättrare i diaspora, Gustaf L.

Det blir som vanligt bra väder, tältning och bajamajor. Nyheter - annan festlokal än järnringen som ju varit festlokalen de senaste åren.

Blir nog bra.

Climb In 2011!

clib_in_2011_21-260.jpg

Bilagor

• climb in 2011 webb 15x10.jpg
    climb in 2011 webb 15x10.jpg
    288.6 KB · Visningar: 510
Kan tillägga (för nollåttornas räkning) att vi i stockholms kk samordnar lite biltransporter till och från götet för de som är intresserade.

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.
Lite pepp såhär en dag före..
Imorrnkväll går en bil från Småland, för en av de finaste helgerna på den här sidan september.

C ya'll

Bilagor

• 1..jpg
    1..jpg
    122.9 KB · Visningar: 385

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips